וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: מניית לאומי איבדה 3.6%

אילן מוסנאים

3.11.2002 / 17:19

המעו"ף ננעל בלא שינוי במחזור נמוך של כ-138 מיליון שקל; כור הוסיפה 5.2%; טבע עלתה ב-2.2%


הבורסה של תל אביב סיימה הערב את המסחר בעליות קלות של כ-0.2% במדדים המובילים, תוך מחזור נמוך של כ-138 מיליון שקל.

המסחר התאפיין בעליות שערים של כ-1%, במשך רוב שעות היום, במדדים המובילים, בעקבות העליות החדות ביום שישי בוול סטריט ולמרות אי הוודאות הפוליטית לגבי מבנה הממשלה ומדיניותה לאחר התפטרות שרי העבודה. עם זאת, לקראת הסגירה התגברו הירידות במספר מניות כבדות דוגמת לאומי ואסם, שהביאו את המדדים לאיפוס.

מדד המעו"ף נסגר בלי שינוי ברמה של 325.5 נקודות ומדד תל אביב 100 עלה ב-0.3% לרמה של 322.95 נקודות. התל-טק 15 עלה בכ-1%.

מניית טבע רשמה עלייה של 2.2% במחזור של 60 מיליון שקל, שהיווה כמעט 50% מהמחזור הכולל בבורסה. מניית ענקית התרופות הגנריות רשמה בסוף השבוע עליות חדות בנאסד"ק על רקע קבלת האישור לשווק את תרופת האוגמנטין, העלאת התחזיות ל-2002, ולאור כניסתה למדד הנאסד"ק 100 בעוד 4 ימים.

מניית מכתשים אגן עלתה בכ-2.2% על רקע פרסום תוצאותיה לרבעון השלישי. החברה דיווחה היום על גידול של 12.4% ברווח הנקי ברבעון, שהסתכם בכ-13.5 מיליון דולר, ועל קיטון של 2.1% במכירות החברה לרמה של 217.3 מיליון שקל.

הגידול ברווח של החברה, למרות הקיטון במחזור המכירות, הושג הודות לשיפור ניכר שהשיגה מכתשים בשיעורי הרווחיות הגולמית והתפעולית. בנוסף, דיווחה החברה על החלפתו של מנכ"ל החברה, אילן לויטה, על ידי האלוף במיל' שלמה ינאי, ומינוי של לויטה לסגן יו"ר הדירקטוריון. בעקבות הדו"חות של מכתשים אגן, זינקה מניית החברה האם כור בכ-5.2%. העליות בכור מיוחסות גם לעליות החדות בשיעור של 28% במניית אי.סי.איי בסוף השבוע.

עליות חדות רשמו גם מניות קבוצת אי.די.בי, על רקע הידיעות שפורסמו בסוף השבוע כי נוחי דנקנר, שאמור לרכוש את השליטה באי.די.בי אחזקות , ובני משפחת קרסו, הגיעו להסכמה לפיה העסקה תתבצע לפי שווי של כ-840 מיליון דולר. בשבועות האחרונים סבלו מניות הקבוצה ממומנטום שלילי, על רקע דרישתו של דנקנר להפחית את השווי המקורי של העסקה - 1.05 מיליארד דולר. מניית אי.די.בי אחזקות עלתה ב-0.5% ומניית אי.די.בי פיתוח עלתה ב-2%. מניות החברות הבנות כלל תעשיות (שנהנית גם היא מהעליות באי.סי.איי) ודסק"ש עלו ב-1.6% ו-1.3%, בהתאמה.

מניית בנק לאומי נסגרה בירידות של 3.6% במחזור של 2 מיליון שקל. מהתשקיף שפירסם הבנק בסוף השבוע האחרון עולה כי הוא צפוי להגדיל בצורה משמעותית את ההפרשות לחובות מסופקים ברבעון השלישי. ירידה של 2.4% נרשמה במניית בנק הפועלים . אילו מניית אסם ננעלה בירידה של 3% ואלביט מערכות ירדה ב-2.1%.

מניית תדיראן קשר טיפסה ב-2.4%. החברה הודיעה הבוקר כי קיבלה מאחת הלקוחות שלה (מדינה אירופית) הזמנה נוספת לציוד קשר טקטי בהיקף של כ-26 מיליון יורו. אספקת הציוד תתבצע בשנים 2003-2004.

מניית נייס טיפסה ב-3.9%. החברה הודיעה היום על השלמת עסקת המיזוג עם חברת TCS אותה רכשה מחברת תאלס הבריטית, תמורת כ-30 מיליון דולר במזומן וכ-2.19 מיליון מניות.

מניית שופרסל ירדה ב-0.3% לקראת פרסום הדו"חות היום. היום פירסם בנק הפועלים הערכות לפיהן רשת השיווק תציג ברבעון השלישי ירידה של 3%-5% במכירות לעומת התקופה המקבילה. האנליסטית רקפת לויסון מעריכה כי שופרסל תסבול ברבעון מנפילה חדה יותר של 30%-35% בשורת הרווח הנקי, ומותירה למניה המלצת "החזק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully