וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קליין: מכירת הבנק לפיתוח התעשייה תנאי לעריכת חשבון הריבית מחדש

שלומי שפר

3.11.2002 / 9:20

רענן כהן, יו"ר הבנק לפיתוח התעשייה, אמר ביום חמישי כי הבנק אינו מסכים לתנאי הריבית שבנק ישראל מציב לו, לפיהם חובו של הבנק לבנק ישראל בגין ריבית מגיע לכ-150 מ' ש'



נגיד בנק ישראל, דוד קליין, הודיע לראש הממשלה, אריאל שרון, כי יערוך מחדש את חשבון הריבית של בנק לפיתוח התעשייה, אם הבנק יימכר עד סוף השנה - כך אמרו מקורות בבנק ישראל בסוף השבוע.



הודעתו של קליין באה בעקבות פנייתו של יו"ר בנק לפיתוח התעשייה, רענן כהן, ביום חמישי שעבר, שבה אמר כי הבנק אינו מסכים לתנאי הריבית שבנק ישראל מציב לו. לפי תנאי בנק ישראל חובו של הבנק לבנק ישראל בגין ריבית מגיע לכ-150 מיליון שקל.



בישיבת דירקטוריון שנערכה בבנק לפיתוח התעשייה ביום רביעי שעבר סירבו הדירקטורים לחתום על מסמכי ההלוואה של בנק ישראל לקו האשראי שניתן לבנק. זאת על אף שהאסיפה הכללית של הבנק אישרה לפני כמה ימים את התנאים שהציב בנק ישראל.



על פי התנאים, הבנק ישלם לבנק ישראל ריבית שנתית של 11.1% על קו האשראי. בתמורה ישועבדו מרבית נכסי הבנק לבנק ישראל. עם זאת הדירקטורים גילו כי בנק ישראל גובה ריבית שנתית של 48% על החריגה שהיתה לבנק בבנק ישראל עד שהוסדרה הריבית החדשה. לכן הדירקטורים סירבו לחתום על ההסכמים עם בנק ישראל, ורשמית עדיין לא הועמד לבנק קו אשראי.



הבנק לפיתוח התעשייה חייב לבנק ישראל 150 מיליון שקל - מתוכם 125 מיליון שקל בגין החריגה בתקופה שלפני הסדר התנאים.



בכירים בבנק ישראל אמרו בסוף השבוע כי הנגיד הוא זה שיקבע את הריבית על ההלוואות. "יש לזכור", הוסיפו הבכירים, "כי הריבית שניתנה היתה מחוץ למסגרת של הבנק, וזהו תפקידו של הבנק להחזיר לבנק ישראל את החוב". עוד אמרו הבכירים כי דירקטוריון הבנק צריך לזכור כי הוא האחראי למצבו של הבנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully