וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכירות דובק ממשיכות לצנוח: ירידה של 13%

אמיר טייג

3.11.2002 / 11:12

הרווח ירד ב-29% ל-2.6 מיליון שקל; נתח השוק של דובק בקרב הישראליים צנח מתחילת השנה ב-7.8% נוספים ל-41.3% בלבד

התכווצות חברת דובק נמשכה גם ברבעון השלישי. מכירות החברה ברבעון השלישי מציגות ירידה של 12.8% לעומת הרבעון המקביל ל-64.8 מיליון שקל. בעקבות הירידה במכירות, רווחיה של דובק ברבעון צנחו בשיעור חד יותר של 29% ל-2.6 מיליון שקל.

דובק מדווחת כי נתח השוק שלה בקרב הצרכנים הישראליים צנח מתחילת השנה ב-7.8% נוספים ל-41.3% בלבד. הירידה במכירות מוסברת בין השאר בסיום הסכם ההפצה עם חברת JTI וכן בירידה חדה במכירות לשטחי הרשות הפלשתינית עד הפסקה מוחלטת של המכירות ב-7 החודשים האחרונים.

למרות הירידה החדה במכירות, מציגה חברת הטבק הגדולה בישראל עלייה בשיעור הרווח הגולמי מ-39% ל-41%. החברה הציגה רווח גולמי של 26.4 מיליון שקל. הצמיחה ברווחיות נובעת מעלייה במחיר הממוצע לצרכן של חפיסת סיגריות מ-7.8 שקלים ל-9.04 שקלים. הרווח הנקי ממכירת חפיסת סיגריות לדובק עלה מ-6 אגורות לחפיסה בשנת 2001 ל-12 אגורות ברבעון השלישי. כמו כן, החברה מציגה צמצום בהוצאות השיווק ב-7% ל-10.4 מיליון שקל, אך עלייה של 9.8% בהוצאות ההנהלה והכלליות ל-11.6 מיליון שקל.

הגורם העיקרי לירידה החדה ברווח הנקי הוא העלייה בהוצאות המס ביחס לרווחים. אומנם הוצאות המס נשארו קבועות על 3 מיליון שקל, אולם ביחס לרווח לפני מס נרשמת עלייה מ-45% ל-53%.

בתחילת ספטמבר הודיעה החברה כי שלטונות המס בודקים את תשלומי מס קנייה של החברה בגין מכירות הסיגריות מתוצרתה מאז הסרת הפיקוח על המחירים בינואר 2001. כחלק מהחקירה נעצרו ושוחררו בערבות מנכ"ל החברה והחשב שלה. בתגובה, כותבת החברה בדו"חותיה כי דירקטוריון החברה מוחה כנגד השימוש הלא ראוי שנעשה על ידי שלטונות מס הקנייה כשנקטו בהליכים פליליים לשם בירור מחלוקת משפטית אזרחית עם החברה. החברה מודיעה כי היא עומדת מאחורי המנכ"ל וחשב החברה ותפעל על מנת שצדקתם תצא לאור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully