וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מס רווחי הון יושת על עסקאות ביטקוין

שחר פוקס

12.1.2017 / 14:48

בחוזר רשות המסים נקבע כי המטבעות הוירטואליים אינם נחשבים כמטבעות לפי החוק. עסקאות במטבעות אלו ימוסו במס רווחי הון, פעילות "כרייה" תמוסה כעסק

מטבע ביטקוין. AP
ביטקוין/AP

בחוזר שפרסמה אתמול (ד') רשות המסים, מוסדר אופן המיסוי של הכנסות שהתקבלו בקשר עם פעילויות המערבות מטבעות וירטואליים - כדוגמת הביטקוין.

המטבעות הוירטואליים החלו את דרכם כאמצעי תשלום בין משתמשים ב"Darknet" - רשתות אינטרנט לא ממופות, ושימשו לביצוע עסקאות בתוך קהילות משתמשים וירטואליות כאמצעי תשלום מוסכם המקנה למשתמש בו יתרונות מסוימים, ובהם רמה גבוהה יותר של חשאיות בעסקאות.

בשנים האחרונות, פרצו המטבעות הוירטואליים למיינסטרים, עד כדי שנהפכו, במדינות מסוימות, לאמצעי תשלום מקובל ומוסדר בביצוע עסקאות שגרתיות ויומיומיות.

החוזר האמור של רשות המסים מציב, למעשה, מכשול בלתי-עביר בפני המבקשים להשתמש במטבעות אלו כאמצעי חליפין במדינת ישראל.

תשלומים וירטואליים. גלובס
תשלומים וירטואליים/גלובס

לפי החוזר, חוק בנק ישראל לא מאפשר להגדיר את המטבעות הוירטואליים כ"מטבע" או "מטבע חוץ", ועל כן מטבעות אלה ייחשבו על פי פקודת מס הכנסה כ"נכס". ההכנסה ממכירתם תסווג כהכנסה הונית ותחויב במס רווח הון, העומד על שיעור של 25%. כמו כן, עסקאות במטבעות וירטואליים יחויבו במע"מ - בכפוף לכך כי עסקאות אלה הן בעלות אופי מסחרי או מי שפעילותו במסחר במטבעות וירטואליים, שיווקם או כרייתם עולה לכדי עסק.

המטבעות הוירטואליים אינם "מודפסים" על ידי בנק מרכזי כמטבעות המסורתיים, אלא נוצרים ומאומתים על ידי משתמשים בתהליך הנקרא "כרייה". בחוזר שפורסם, קובעת הרשות כי הכנסות מפעילות "כרייה" ייחשבו כהכנסות פירותיות וימוסו כהכנסות מעסק.

  • עוד באותו נושא:
  • ביטקוין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully