וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק לפיתוח התעשייה נתקל בקשיים למכור את תיק האשראי שלו לבנקים הגדולים

ליאור כגן

3.11.2002 / 12:52

בימים האחרונים התנהלו מגעים ראשוניים למכירת תיק האשראי; רכלבסקי הפחית בכ-2 מ' ש' את תנאי הפרישה של היו"ר והמנכ"ל הקודמים; הושמט הסעיף המבטיח לרענן כהן מצנח זהב



הבנק לפיתוח התעשייה נתקל בקשיים למכור את תיק האשראי שלו לבנקים הגדולים. לדברי מקורות בבנק, בימים האחרונים התנהלו מגעים ראשוניים עם גורמים בנקאיים, אשר במהלכם התברר כי מכירת תיק האשראי הינה בעייתית.



הגורמים שמקשים על מכירת תיק האשראי של הבנק הם מצבו של המשק הישראלי הנמצא במהלכו של מיתון עמוק, מצבה של מערכת הבנקאות שמקשה על ביצוע עסקות מסוג זה ומבנה תיק האשראי של הבנק לפיתוח התעשייה שכולל בתוכו אשראים בעייתיים רבים. מקורות בבנק מציינים כי הבנק עושה מאמצים למכור את פעילותו עד סוף השנה, כפי שנקבע בהחלטת הממשלה.



מכירת תיק האשראי של הבנק אמורה לפתור גם את בעיית גובה הריבית על קו האשראי שהעמיד בנק ישראל לבנק לפיתוח התעשייה. הבנק נזקק במהלך חודש אוגוסט לקו אשראי מבנק ישראל על מנת לשלם כספים ללקוחות שביקשו לפדות את כספם. על מנת לשלם למפקידים משך הבנק לפיתוח התעשייה כסף מחשבונו בבנק ישראל תוך כניסה ליתרת חובה.



המחלוקת בין בנק ישראל לבנק לפיתוח התעשייה היא על גובה הריבית על קו האשראי בתקופה של ה-20 באוגוסט ועד לאמצע חודש ספטמבר, אז נקבע ההסדר לגבי הבנק. בנק ישראל דורש על תקופה זו ריבית של 48% (ריבית מתואמת של 61%) או של 125 מיליון שקל. בבנק לפיתוח התעשייה מתנגדים בתוקף לשלם את שיעור הריבית המבוקשת.



בבנק ישראל דוחים את הביקורת ואומרים כי דירקטוריון הבנק, זה שקיבל את שורת החלטות שהביאו אותו למצבו הנוכחי, צריך למצוא את הדרך לפרוע את קו האשראי. מקורות בבנק ישראל מציינים כי הנגיד הודיע לרה"מ כי הוא ידון על גובה הריבית לאחר מכירת תיק האשראי של הבנק.



תנאי פרישה חריגים



הממונה על השכר באוצר, יובל רכלבסקי, הוציא הנחיה לפיה יופחת בכ-50% שכרם של יו"ר הבנק הפורש, שלמה בורכוב, והמנכ"ל, יהושע איכילוב. רכלבסקי הגיע למסקנה כי תנאי הפרישה שאושרו לשניים חורגים מתנאי הפרישה של עובדי המדינה והסקטור הציבורי.



תנאי הפרישה של איכילוב ובורכוב הינם מפליגים ונאמדים בכמה מיליוני שקלים. לאחר אישור הסכם השכר לראשונה על ידי דירקטוריון הבנק, ביקש רכלבסקי לבצע תיקון, שבמהלכו נחסכו הוצאות שכר של כ-2 מיליון שקל, וכעת הוא דורש לבצע התאמות נוספות, כך שסוגיית תנאי הפרישה של השניים עדיין לא סוכמה.



מקורות באוצר מסרו כי תנאי העסקתו של היו"ר הנכנס, רענן כהן, אושרו על ידי הממונה על השכר, יובל רכלבסקי, וכי במסגרת תהליך האישור הושמט הסעיף לפיו לכהן מגיע מצנח זהב. באוצר מסבירים כי במידה והבנק ימכור את נכסיו, וכהן יסיים את תפקידו, הוא יוכל לבקש פיצוי באמצעות בית הדין לעבודה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully