וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשרה בסכסוך בין יואב יצחק ואתר רוטר.נט; יצחק מאשים את אנשי "ידיעות אחרונות" בחלק מהפרסומים

אמיר הלמר

3.11.2002 / 13:05

הרקע לפרשה: אתר רוטר.נט פירסם ידיעה כי מפעל הפיס רכש מיצחק את ספרו "מחלקה ראשונה" תמורת פרסומים חיוביים; האתר מפרסם מכתב התנצלות



הסתיים הסכסוך בין העיתונאי יואב יצחק לבין ישעיהו רוטר ובנו נועם רוטר - בעלי אתר רוטר.נט, לאחר שבסוף השבוע הוגש לביהמ"ש המחוזי בתל אביב נוסח הסכם הפשרה בין שני הצדדים שהושג במסגרת הליך של גישור.



על פי הסכם הפשרה, על משפחת רוטר לפרסם באתר rotter.net מודעת התנצלות בפני יצחק במשך כ-12 חודשים מהיום. כמו כן, תפורסם הודעת התנצלות זו גם באתרו של יצחק - "מחלקה ראשונה".



על פי נוסח ההתנצלות, נקבע כי באתרו של רוטר התפרסמו במשך תקופה ארוכה פרסומים שונים אשר פגעו בעיתונאי יואב יצחק, וכי הפרסומים נעשו הן על ידי מפעילי האתר - ישעיהו ונעם רוטר - והן על ידי גולשים אנונימיים, שהסתתרו מאחורי כינויים שונים.



עוד נטען במכתב ההתנצלות כי:



"בין היתר יוחסו ליואב יצחק מעשים פסולים ותכונות ראויות לגינוי. הוא כונה בכינויים מעליבים ובלתי ראויים, ולמעשה נערכה נגדו מתקפה מאורגנת והוא הוצג כאן בצורה שלילית עד מאוד.



"למרות הפגיעה הקשה, שנגרמה ליואב יצחק, הוא ניאות להיפגש עמנו, במסגרת הליך הגישור, ולשמוע את הצעותינו לסיומו של הסכסוך המצער. רק לאחר שיואב יצחק השתכנע כי אנו מכירים בעוול הנורא ובנזק החמור שגרמנו לו, ובכך שלא היה כל מקום להתייחס אליו כפי שהתייחסנו ולפרסם אודותיו דברים חמורים, כפי שהתפרסמו, הוא ניאות להגיע עמנו להסכם, המביא לידי סיום את ההליכים בינינו.



"אנו מוצאים לנכון להביא גם לידיעת כל הגולשים כי לא היה כל מקום לפרסומים החמורים אודות יואב יצחק".



כמו כן, במכתב ההתנצלות מפנה לכאורה יצחק אצבע מאשימה לאנשי "ידיעות אחרונות" בקשר לפרסומים שונים שנעשו באתרו של רוטר.



"אנו מוצאים לנכון להבהיר כי את המידע בנוגע לחשדות שהעלינו כלפי יואב יצחק בעניין מכירת ספריו למפעל הפיס קיבלנו מהגולש הנוהג לכנות את עצמו בכינוי 'עמיחי'. אותו 'עמיחי' הוכיח את עצמו במהלך הזמן כמי שעושה שימוש לרעה בפורומים שבאתר על מנת להשמיץ את יואב יצחק ולפגוע בו תוך הסתתרות מאחורי מעטה האנונימיות.



"יואב יצחק מסר לנו כי יש לו יסוד לקבוע כי אותו 'עמיחי' קשור לכמה מאנשי העיתון 'ידיעות אחרונות', שניסו להשמיצו קודם לכן באותו עניין.



"לצערנו בעת קבלת המידע מ'עמיחי' לא היינו מודעים לאמור לעיל ולא הבנו כי אנו מולכים שולל על ידי בעל אינטרס לפגוע ביואב יצחק. אני מאשרים כי לא ערכנו את הבדיקות הראויות למידע שכזה בטרם פירסמנו דברים בגנות יצחק - מהם השתמעו בבירור דברים חמורים אודות יואב יצחק.



"אנו מצרים על כך ומתנצלים בפני יואב יצחק על כך.



"עיתונאי כדוגמת יואב יצחק נשען על שמו הטוב ועל האמינות שלו. האשמת עיתונאי כמוהו (ולו ברמז) בקבלת שוחד, עלולה להרוס את מפעל חייו המקצועיים באחת. אנו חוזרים בנו מכך באופן חד-משמעי וללא הסתייגויות".



בנוסף למכתב ההתנצלות הוסכם כי רוטר ישלם ליצחק את שכר טרחת עורך דינו, אמיר טיטנוביץ, בסך של כ-8,400 שקל, ויימחקו התביעות ההדדיות בין השניים.



יואב יצחק הגיש לפני למעלה משנה תביעה כנגד מפעילי האתר על סך של 1.2 מיליון שקל, לאחר שטען כי בעקבות דרישתו שיסירו מאתרם קישור בלתי חוקי לאתרו, "מחלקה ראשונה", פתחו אלה במלחמת חורמה נגדו והשמיצו אותו באתרם.



בין הפרסומים לגביהם טען צחק כי מדובר בלשון הרע, היה הפרסום לפיו כביכול מפעל הפיס התחייב לרכוש את ספרו של יצחק, "מחלקה ראשונה", בתמורה לכיסוי עיתונאי אוהד של יצחק כלפי יעקב ברדוגו, מנכ"ל מפעל הפיס דאז.



מנגד, הגישו הרוטרים כנגד יצחק תביעה משלהם על סך 300 אלף שקל, גם היא בטענה כי יצחק הוא שהוציא את דיבתם רעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully