וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזי גוטמן מנמיך תחזיות האינפלציה לחודשים הקרובים; לא צפויה הורדת ריבית לפני המחצית השנייה של 2003

אמיר טייג

3.11.2002 / 13:46

הכלכלן הראשי של הבנק הבינלאומי: עדיין קיים פוטנציאל לאי יציבות בשווקים הפיננסים; "מבחינת השווקים אין ביציאת מפלגת העבודה מהממשלה משום נתון משמעותי חדש"



בעקבות הרגיעה בשוק המט"ח מפחית חזי גוטמן, הכלכלן הראשי של הבנק הבינלאומי, את תחזיות המדד לחודשים הקרובים, אך את תחזית האינפלציה לשנת 2003 הוא מותיר על כנה. יציבות המט"ח מושגת בשער ריבית גבוה יחסית, שאינו צפוי לרדת לפני המחצית השנייה של שנת 2003, אומר גוטמן ומוסיף כי הפחתת הריבית צפויה להיות הדרגתית ומתונה. למרות הורדת תחזית האינפלציה, גוטמן דוחה את מועד הורדת הריבית המוערך בכחצי שנה.



להערכת גוטמן, מדד המחירים לצרכן באוקטובר יעלה ב-0.5%, לעומת 0.6% בהערכה קודמת. בנובמבר הוא יעלה ב-0.1%, לעומת 0.4% בהערכתו קודמת, ובדצמבר יעלה ב-0.1% לעומת הערכה קודמת של 0.3%. להערכתו, האינפלציה בשנת 2002 צפויה להגיע ל-7.6% (8.3% בסקירתו הקודמת) והאינפלציה ב-12 החודשים הקרובים ל-2.2%, ללא שינוי ביחס לסקירתו הקודמת של גוטמן.



למרות שגוטמן מבסס הערכותיו על ההנחה כי תשרור יציבות בשוק המט"ח, "קיים במשק הישראלי במצבו הנוכחי פוטנציאל לאי יציבות בשווקים הפיננסים", כותב גוטמן. אי הבהירות הבטחונית והפוליטית יחד עם המשק הממותן שאינו מראה סימני התאוששות, טומנים פוטנציאל לאי יציבות ואפשרות של פיחות מהיר יותר בשקל.



גוטמן מעריך כי סוף תקופת ממשלת האחדות בישראל לא תיצור כשלעצמה אי יציבות בשווקים הפיננסים. מצבה הכלכלי והגיאו פוליטי של ישראל לא צפוי להשתנות בתקופה הקרובה, בגלל קירבתן של הבחירות, ומבחינת השווקים הפיננסים אין הנתון של יציאת מפלגת העבודה מהממשלה משום נתון משמעותי חדש, שאמור להשפיע על השווקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully