וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלאפון תחתוך מחירי השוק לשליש: תמכור חלק מדגמי ה-1X ב-30 שקל בחודש כבר מדצמבר

ערן גבאי

3.11.2002 / 13:19

כך נודע ל-TheMarker; תוציא לשוק 8-9 מכשירים חדשים; מכשירי ה-GPRS היקרים של סלקום ופרטנר נמכרים בכ-90-100 ש' בחודש; תפעיל מערכת SKVM לניהול תכנים בחודש הבא



בהנהלת פלאפון החליטו למכור בתוך כחודשיים חלק מהיצע מכשירי הסלולר החדשים של החברה בטכנולוגיית דור הביניים - CDMA 1X - במחיר של 30 שקל בחודש על פני 36 חודשים. כך נודע ל-TheMarker.



בכוונת פלאפון להוציא לשוק כ-8-9 מכשירים חדשים כבר בדצמבר, כשלפחות חלקם יימכרו במחיר של 30 שקל, שהוא שליש ממחיר המכשירים היקרים בדגמי ה-GPRS של סלקום ופרטנר הנמכרים בכ-90-100 שקל בחודש.



בהקשר זה ראוי להזכיר שפלאפון רשמה רק ברבעון השני הכנסות ממכירת ציוד קצה בכ-120 מיליון שקל - הגבוהות בהרבה מאלה של המתחרות והמעידות על כמות שדרוגי המכשירים בפלאפון, הנאמדת בקרוב ל-100 אלף מכשירים ברבעון.



בעבר היה מקובל להניח שמכשירי CDMA יקרים יותר ממכשירי GSM, מאחר שאלה האחרונים משווקים לכ-69% ממנויי הסלולר בעולם, אך בשנה האחרונה חלה ירידה במחירי מכשירי CDMA וגם פלאפון הצליחה להקטין משמעותית את מחירי רכש המכשירים שלה באמצעות הפעלת מכשירים של שש חברות שונות ושישה משווקים שונים.



בפלאפון לא מתכוונים לחכות עד מארס 2003 - המועד שבו הרשת החדשה של החברה תהיה פרושה בכ-70% משטח המדינה - ומתכוונים להשיק כבר השבוע מכשיר של SK התומך בהעברת הודעות מולטימדיה (MMS) מצויד במצלמה. כמו כן, נודע שפלאפון תפעיל את מערכת ה-SKVM שלה לניהול תכנים ואפליקציות, אותה רכשה מ-SK תמורת כ-7 מיליון דולר, כבר בדצמבר.



פלאפון מתכוונת שלא לאפשר לסלקום ולפרטנר להינות מחלון זמן של כחצי שנה ולהקדים אותה בקרב על מודעות הצרכנים לשירותי הערך המוסף. בפלאפון טוענים בינתיים שסלקום ופרטנר בונות גם עבורה את השוק, ומדצמבר גם היא תצטרף למשימת חינוך השוק.



בפלאפון, שרכשה 100% ממניות גו נקסט בשבוע שעבר, כבר מתגבשת תוכנית אסטרטגית לכניסה מאסיווית של החברה לתחום שירותי הערך המוסף מראשית שנת 2003.



עם זאת, יש לזכור שפלאפון צפויה להגדיל את החוב שלה עד סוף השנה, בגין השקעותיה ברשת ה-1X, לכ-2.8 מיליארד שקל ושאחוז הנטישה שלה הוא הגבוה בשוק - קצב שנתי של 13%.



בעניין סבסוד המכשירים, מתחילה להתבהר באירופה התמונה - מפעילות הסלולר מצליחות להקטין באופן משמעותי את מחירי המכשירים החדשים נושאי מצלמה, ויצרניות המכשירים מתחרות ביניהן על מחירי מכירה נוחים יותר עבור הספקיות. בסוף השבוע האחרון הודיעה אורנג' על מחיר של 285 יורו למכשירים החדשים - מחיר המתקרב מאוד למחיר עממי שיוכל לאפשר את שיווקם לפלח שוק גדול. רק לפני שנה היתה רמת סבסוד המכשירים על ידי ספקיות השירות גבוהה מ-50%.



סלקום ופרטנר הצהירו במפורש במסיבות העיתונאים האחרונות שערכו שרמת הסיבסוד שלהן למכשירים החדשים תהיה מינימלית, ולמעשה סבסוד מכשירים בשוק הסלולר מתבטא היום יותר בצמצום מרווח הרווח מאשר בסבסוד המקטין את מחיר העלות של המפעיל הסלולרי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully