וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צו הקפאת הליכים למשביר לצרכן; הוועד הממונה ישמש כנאמן; המנכ"ל עמיקם בן צבי ישמש כמנהל מיוחד

אמיר טייג

3.11.2002 / 13:25

חוב המשביר לבנקים עומד על כ-490 מ' ש' והחוב לספקים ועובדים כ-270 מ' ש'; לאחר שנתיים של הפסדים הגיעה בחודשים האחרונים רשת המשביר לצרכן לסף פשיטת רגל



מאת אמיר טייג ואמיר הלמר



הוועד הממונה על ניהול המשביר הגיש היום בקשה להוצאת צו הקפאת הליכים למשביר לצרכן. בית המשפט קיבל בקשה זו והחליט כי הוועד הממונה יתפקד גם כנאמן של בית המשפט בניהול המשביר לצרכן, ועמיקם בן צבי, המנכ"ל הנוכחי של הרשת, ימונה כמנהל ממונה מטעם בית המשפט. עוד נודע כי בקשת הקפאת ההליכים נעשתה בתמיכה והסכמה של ועד העובדים של הרשת.



לפי הבקשה, חוב המשביר לבנקים עומד על כ-490 מיליון שקל והחוב לספקים ועובדים הוא כ-270 מיליון שקל, כלומר 760 סך הכל. לפני שבוע הודיעה החברה במסיבת עיתונאים דחופה כי חובותיהם מסתכמים בכ-620 מיליון שקל בלבד.



צו הקפאת ההליכים הוצא לכל חברות החברות הבנות של הרשת ותאגידים בשלטתה, כלומר גם רשת זארה ורשת גאלרי (לשעבר גאלרי) ופעלו תחת הקפאת הליכים.



ביום שלישי האחרון פיטר הוועד הממונה את יו"ר דירקטוריון המשביר לצרכן, יעקב ליפשיץ, לאחר שפנה באמצעות התקשורת לממשלה ולציבור בבקשה לקבל ערבות על סך 100 מיליון שקל מהמדינה לחובותיו המאמירים של המשביר לצרכן. "פעילותך נעשתה ללא אישור הדירקטוריון או תיאום עמו, ללא מתן הודעה מוקדמת או תיאום עם הוועד הממונה, וממילא ללא סמכות", כתב הועד הממונה במכתבו. עם זאת, הוועד הממונה לא פעל בעצמו עד כה כדי להסדיר את חובותיו של המשביר לצרכן, אלא הותיר זאת בידי מנכ"ל הרשת, עמיקם בן צבי.



מאז הפיטורים המתוקשרים של יו"ר הדירקטריון מינה ועד העובדים בא כוח אשר ייצגו בבית המשפט ומול ספקים וחייבים אחרים. באי כוחו של הוועד תמכו בבקשת צו הקפאת הליכים שהוגש על ידי הוועדה הממונה, על מנת למנוע מספקים וחייבים אחרים להגיש תביעות נגד הרשת וכן לבקש את פירוקה.



כמו כן, נודע כי הוועד הממונה של הקו אופ לא פנה בעצמו לבנקים בבקשה להסדיר את החוב של המשביר. "ללא פנייה של הבעלים המיוצגים על ידי הועד הממונה, לא ייתכן שום הסדר עם הבנקים", אמר מקור בנקאי בכיר. ואכן, ביום שישי האחרון אחרי שהבנקים הפסיקו לכבד את הצ'קים של המשביר, הפכו חשבונות המשביר למוגבלים.



לאחר שנתיים של הפסדים הגיעה בחודשים האחרונים רשת המשביר לצרכן לסף פשיטת רגל לאחר שהפסיק תשלומי המשכורות לעובדים במהלך חודש ספטמבר, וכן תשלומים לספקים, אשר החלו לאחרונה להפסיק לספק סחורה לרשת בתי הכלבו הגדולה במדינה, ואף למשוך סחורה שכבר סופקה. 80% ממניות המשביר לצרכן מוחזקות על ידי אגודת הקו אופ, אשר מנוהלת על ידי ועדה ממונה בראשות דוד ברודט, מרים בן פורת ועו"ד ליפא מאיר.



- הרחבה תובא בהמשך -


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully