וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים: שופרסל צפויה לדווח על ירידה של 30%-35% ברווח הנקי

אלי דניאל

3.11.2002 / 14:38

בבנק מעריכים כי הכנסות הרשת יישחקו ב-3%-5% בשל החרפת המיתון במשק והירידה בהיקף הצריכה לנפש


האנליסטית רחלי גרשון מבנק הפועלים, מפרסמת היום את תחזית הבנק לתוצאותיה הרבעוניות של שופרסל ברבעון השלישי של שנת 2002, תוצאות אשר יפורסמו מחר.

להערכת גרשון, רשת השיווק הקמעונית הגדולה בישראל עתידה לדווח על ירידה בשיעור של 3%-5% בהכנסותיה הרבעוניות, וזאת בשל מספר גורמים. בין היתר, מציינת גרשון את העמקת המיתון במשק ואת הירידה בצריכת המזון לנפש, ירידה שבלטה במהלך הקניות לראש השנה וקיבלה אף ביטוי בנתוני הלמ"ס. אלה, הצביעו על קיטון של כ-3.7% במכירת מזון ברשתות השיווק בהשוואה למכירות של רשתות אלה ברבעון המקביל.

כמו כן, המצב הביטחוני והתחרות הגוברת בענף, צפויים להביא להמשך הפגיעה במכירותיהן של החנויות הזהות. ואם לא די בכך, הרי שהשחיקה הריאלית במחירי המזון במהלך הרבעון השלישי בהשוואה לרבעון המקביל - שחיקה בשיעור של כ-2.7% בממוצע, תשפיע גם היא לרעה על השורה העליונה.

עם זאת, גרשון צופה שרשת השיווק הקמעונית תיהנה במידה מסוימת מהעובדה שבששת החודשים הראשונים של השנה היא נקטה במדיניות אגרסיווית של פתיחת חנויות חדשות, ואלה ימתנו את הירידה בהכנסות.

להערכת גרשון, החרפת התחרות והגידול המסיווי בפתיחת סניפי דיסקאונט יובילו לשחיקה בשולי הרווח הגולמי של הרשתות, בהשוואה לשיעורי הרווח הגולמי ברבעון המקביל, אם כי שחיקה זו תקוזז באופן חלקי בשל העלייה שנרשמה במשקל המותגים הפרטיים.

הגידול בהוצאות הביטחון והעלייה בעמלת הסליקה של כרטיסי האשראי ימשיכו להעיב על הרווחיות התפעולית. בשל כך, ולאור הוצאות המימון הצפויות, סבורה גרשון כי הרווח הנקי של השופרסל יקטן ברבעון השלישי בשיעור של 30%-35% בהשוואה לרבעון השלישי של שנת 2001.

גרשון מותירה למניית שופרסל המלצת "החזק" מבלי לנקוב במחיר יעד, שכן זה ייקבע לאחר שיפורסמו הדו"חות. עם זאת, נראה כי המשקיעים בשוק ההון הפנימו זה מכבר את ההרעה הצפויה בתוצאותיה של רשת השיווק, שכן מאז תחילת הרבעון השלישי של השנה איבדה מניית שופרסל למעלה מ-35% מערכה, ועל פי ההערכות בשוק הון, לירידה זו היתה השפעה על ההחלטה לעדכן את השווי לפיו תבוצע עסקת אי.די.בי לשווי חברה של 840 מיליון דולר - כ-20% מתחת לשווי הקודם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully