וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק הפדרלי עשוי להוריד את הריבית בפגישתו השבוע לנוכח החולשה הכלכלית בארה"ב

דפנה מאור

5.11.2002 / 10:31

סקרים בקרב כלכלנים והחוזים על הריבית מראים על ציפיות גבוהות להורדת ריבית בעקבות ירידה בפעילות הייצור ובתעסוקה



הבנק הפדרלי עשוי לפעול השבוע ולהוריד את הריבית, לראשונה מאז דצמבר 2001. סקרים בקרב סוחרי אג"ח הפועלים ישירות מול הבנק מראים כי רוב גורף מצפה להורדת ריבית של רבע אחוז. הריבית הנוכחית של הבנק הפדרלי היא 1.75%, הנמוכה ביותר מזה ארבעה עשורים.



סימנים להתמשכות החולשה בכלכלת ארה"ב הלכו והצטברו בשבועות החולפים. בשבוע שעבר דיווח איגוד מנהלי הרכש בארה"ב (ISM) על ירידה בפעילות במגזר הייצור בחודש אוקטובר. כמו כן נרשמה צמיחה איטית מהצפוי, של 3.1%, ברבעון השלישי, וירידה במספר המועסקים, זה החודש השני ברציפות. עבור הרבעון הרביעי של השנה חוזים כלכלנים צמיחה של 2.2% בתמ"ג, וברבעון שאחריו צמיחה של 3.1%.



לפי סקר שערכה סוכנות רויטרס" מצפים 21 מתוך 22 סוחרי אג"ח בכירים בוול סטריט להורדת ריבית. 15 מהם צופים הורדה של רבע אחוז ושישה מצפים להורדה של חצי אחוז. תשואות על החוזים על הריבית הפדרלית לדצמבר - המהוות אינדיקציה לציפיות השוק - נפלו בשבוע שעבר סמוך ל-1.5% - רבע אחוז מתחת לריבית הנוכחית.



הציפיות להורדה קיבלו עידוד מדבריו של מייקל מוסקו, נשיא הבנק הפדרלי של שיקגו, שאמר בשבוע שעבר כי הכלכלה עוברת תקופת חולשה. נשיא הבנק הפדרלי של סנט לואיס, ויליאם פול, אמר כי הכלכלה מתאוששת בקצב איטי מדי. לפול אין זכות הצבעה בנושא הריבית. בפגישה הקודמת של הבנק, שנערכה בספטמבר, הצביעו שניים מחברי ועדת השווקים הפתוחים, המצביעה בנושא הריבית, בעד הורדת ריבית. הם היו במיעוט, אולם דעתם צפויה לשאת משקל כבד יותר החודש.



אלן גרינספאן, בשלהי כהונה בת 15 שנה כיו"ר הבנק הפדרלי, עשוי גם לרצות לנסות לתת דחיפה נוספת כדי למנוע גלישה של הכלכלה למיתון. מועד כהונתו של גרינספאן יסתיים ב-2004, כאשר יהיה בן 78.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully