וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קיבלנו מידע על 35 אלף ישראלים עם חשבון בנק בארה"ב"

אלה לוי-וינריב

16.1.2017 / 11:03

בתמורה העבירה רשות המסים למקבילתה האמריקנית נתונים על חשבונות בבעלות תושבים או אזרחים אמריקנים, כפי שזוהו ודווחו על ידי המוסדות הפיננסיים בישראל

משה אשר. צילום: איל יצהר, גלובס
משה אשר/גלובס, צילום: איל יצהר

האם 35 אלף ישראלים צריכים להתחיל לחשוש מדפיקה של רשות המסים על דלתם בתקופה הקרובה? רשות המסים החלה לקבל מידע מארצות הברית על ישראלים המנהלים חשבונות בארצות הברית ומתחילה לבחון האם כולם דיווחו לה כנדרש על הכנסותיהם וכספם.

מדובר בהמשך המהלכים ליצירת שקיפות בינלאומית פיננסית בין המדינות, במטרה לצמצם את ההון השחור והעלמות המס.

לאחר שכחלק מיישום הסכם ה-FATCA הועברו לרשויות המס בארה"ב, בחודשים נובמבר ודצמבר 2016, נתונים לגבי חשבונות בבעלות תושבי או אזרחי ארה"ב, כפי שזוהו ודווחו על ידי המוסדות הפיננסיים בישראל לשנים 2014 ו-2015, קיבלה רשות המסים לידיה בימים האחרונים מידע על הנוגע למעלה מ-35 אלף חשבונות של תושבי ישראל המתנהלים בגופים פיננסים בארה"ב.

הרשומות שהתקבלו מהאמריקאים כוללות מגוון פרטים הנוגעים לאותם בעלי חשבון תושבי ישראל, וכן פרטים הנוגעים לחשבונות. רשות המסים תבחן ותמיין את המידע ותשווה לדיווחים של אותם ישראלים לרשויות המס. בתהליך מיון המידע יזוהו אלה מבין הלקוחות שבהתנהלותם השוטפת מול הרשות כללו דווח על החשבונות וכן, אלו שדווחו על קיום החשבון במסגרת הליך הגילוי מרצון.

העברת המידע נעשית בהמשך לחתימה על הסכם ה-FATCA. ההסכם, שנחתם לפני כשנתיים בין ממשלות ישראל לארה"ב, ואושר בחקיקה אשתקד, מחייב את הבנקים והגופים הפיננסיים בכל המדינות החתומות עליו, בהן ישראל, להעביר לרשויות המס של ארה"ב, ה-IRS המפורסם, מידע על חשבונות, נכסים פיננסיים והכנסות של אזרחי ארה"ב באותן מדינות.

המידע הועבר ל-IRS באמצעות רשות המסים בישראל, אשר תקבל את המידע מהגופים הפיננסיים בישראל. בהמשך לחתימה הושגו הסכמות גם על העברת גומלין של מידע פיננסי מרשות המס האמריקאית לישראלית ביחס לחשבונות בנק של ישראלים בארה"ב.

יצוין, כי עצם ניהול חשבונות במדינות זרות אינו עבירה. בהתאם לחוק, תושב ישראל רשאי לנהל חשבון בנק בחו"ל אך עליו לדווח לרשות המסים על ההכנסות שהופקו בו (ריבית, דיבידנד, רווחי הון וכו'). אותם ישראלים שלא דיווחו כנדרש, צפויים לביקור מרשות המסים.

בהמשך לקבלת המידע הנוכחי ובהתאם להסכם, צפויה רשות המסים לקבל מידע אוטומטי מרשות המס האמריקאית, מידי שנה, כחלק מהמהלך העולמי להרחבת השקיפות וחילופי המידע בין רשויות מס.

הליך זה של קבלת מידע פיננסי על תושבי ישראל הפועלים מחוץ לישראל במסגרת ה-FATCA, הינו חלק ממהלך רחב יותר של קבלת מידע פיננסי על תושבי ישראל, הכולל קבלת מידע ממדינות רבות במסגרת הסכם ה–Common Reporting Standard (בראשי תיבות: CRS?), שקובע חילופי מידע אוטומטיים בנוגע לחשבונות פיננסיים של תושבים זרים. הסכם זה הוא יוזמה של ארגון ה-OECD.

במאי האחרון חתם מנהל רשות המסים, משה אשר, על הסכם רשויות מוסמכות ליישום הסכם ה-CRS לצורך חילופי מידע אוטומטי הנוגע למידע פיננסי. על פי הסכם זה, צפויה ישראל להחליף מידע עם מדינות שונות בנוגע לשנת 2017 ועד ספטמבר 2018.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully