וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סם זל, אחד מגדולי המשקיעים בארה"ב בתחום הנדל"ן, רכש 5% מבנק ההשקעות תמיר פישמן

גולן פרידנפלד

3.11.2002 / 15:15

דני פישמן: "זל יפעל באמצעותנו לאיתור הזדמנויות השקעה בארץ"; בבעלותו שטחי נדל"ן משרדי בשווי של 23 מליארד ד' ודירות מגורים בשווי של 11 מיליארד ד'



בעוד מרבית המשקיעים הזרים נמנעים בשלב זה מלהשקיע בארץ, איש העסקים סם זל רכש בימים האחרונים כ-5% מבית ההשקעות תמיר פישמן. ההשקעה בוצעה באמצעות SZ השקעות בע"מ, חברה הקשורה לאקוויטי גרופ אינווסטמנט, חברת השקעות אמריקאית פרטית בשליטתו של זל. ההערכות הן כי ההשקעה בוצעה לפי השווי בו רכש בנק אוף קנדה כ-30% מבית ההשקעות תמיר פישמן לפני כשנה ואשר הסתכם בכ-120 מיליון שקל. אם אומנם כך הם פני הדברים הרי שמבחינתו של זל מדובר בהשקעה של 6 מיליון שקל.



דני פישמן, מבעלי בית ההשקעות תמיר פישמן, ציין כי הקשר עם זל נוצר לפני כשנתיים ובעת האחרונה זיהה זל את הפוטנציאל הטמון בשוק הישראלי. "הכוונה של זל היא להשתמש בנו לצורך ביצוע עסקותיו בארץ מתוך ראייה כי המשק הישראלי מגלם הזדמנויות השקעה רבות", לדבריו. "מבחינתנו", הוסיף פישמן, "מדובר כמובן בהשקעה אסטרטגית המצביעה על אמונו של משקיע רציני כמו זל בנו ובמשק הישראלי בכלל". עוד הוסיף פישמן כי הובאו בפניו של זל כבר שתי הצעות להשקעה בארץ, אולם הן עדיין לא הבשילו לכדי עסקה.



סם זל הנו אחד מהמשקיעים הגדולים בארה"ב בתחום הנדל"ן. בבעלותו משרדים בעלות של 23 מיליארד דולר ודירות בשווי כולל של 11 מיליארד דולר. חלק מנכסי הנדל"ן הללו מנוהלים באמצעות חברת אקוויטי אופיס, הנסחרת בוול סטריט לפי שווי של 10 מיליארד דולר ומחזיקה באמצעות קרנותיה בנכסי הנדל"ן האמורים. הקרנות הללו פטורות ממס (REIT) ומחויבות לחלק 90% מרווחיהן למשקיעים. זל ידוע גם בכינויו רקדן הקברים בשל היכולת שלו לגלות הזדמנויות השקעה בדמותן של חברות הנקלעות לקשיים ולהבריא אותן. בהתחשב במצב המשק ובמה שצפון לו בעתיד סביר להניח כי זל ימצא מספר לא מבוטל של הזדמנויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully