וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיווק דיגיטלי לעסק – איך עושים את זה נכון?

17.1.2017 / 12:00

3:42 דקות קריאה על הדרך המקצועית הנכונה להיכנס לדיגיטל, שיחסכו לכל בעל עסק קטן הרבה כסף וכאבי לב לא דיגיטליים

מנכ"לית גוגל  עם פרסומת לפליקר. GettyImages
מנכ"לית גוגל עם פרסומת לפליקר/GettyImages

ביום-יום שלי, אני עובדת עם לקוחות גדולים. מה זה גדולים? ענקיים. מקומות שבהם לכל איש יש שם ובוס, ובוס מעליו ובוס של הבוס של הבוס. כלומר – יש מספיק אנשים בשביל לחלק את המשימות, ומספיק מחלקות לכל תחום אחריות ועניין. אצל עסקים קטנים, הסיפור נראה אחרת לגמרי; בעלי העסקים הקטנים בארץ מלאים במשימות – הם צריכים לדאוג לתחזוקה בעסק, לקשר עם הלקוחות, למורל של העובדים, לתזרים המזומנים, ולאלף ואחד דברים נוספים. כולם כאחד, נופלים על כתפיו של בעל העסק הקטן. פלא, שכשזה מגיע לשיווק לאף אחד אין כח?

רוב בעלי העסקים מבינים מצוין בתחום העיסוק שלהם, אך כשזה מגיע לפרסום או שיווק מרגישים חסרי אונים. ובדיוק בנקודה הזו, בה הם צריכים להחליט האם להעסיק איש מקצוע בתחום או לנסות לצלוח לבד את הזירה הדיגיטלית, הם לרוב עומדים זמן רב, וכמו כל מי שמתקשים לקבל החלטה פשוט ישנים בצומת. העולם בינתיים, מתקדם, משתכלל, והם נשארים מאחור, בצומת קבלת ההחלטות.

קל לבקר את אותם בעלי עסקים, אך כיוון שגם אני מנהלת בוקר-בוקר עסק ומכירה את המורכבות של המשימות, אני מבינה לליבם של אלה שלא מוצאים משאבים או זמן לנושא הדיגיטלי. אז בדיוק לטובתם הנה כמה כללי אצבע שיגרמו לכך שמה שכן תעשו יהיה אפקטיבי:

1. נעלו את הנעליים של הלקוחות שלכם – אף פעם אל תייצרו פרסום או תוכן מתוך העיניים של הצרכים שלכם, אחרת, תמיד תשכנעו רק את המשוכנעים. מהות העניין, הרי, היא להביא קהל חדש לעסק. הקפידו לחשוב – מה הלקוחות שלנו באמת צריכים? איפה הם נמצאים ברשת? (פייסבוק? אינסטגרם? וואללה? טינדר?).

2. חלק וכבוש – אם תנסו לייצר מוניטין דיגיטלי מלא ומקיף בשמונה ימים עם תקציב של 12 לירות, נידונתם לכישלון מראש. לכן, הגדירו תוכנית דיגיטלית מחולקת לפעימות ולזמנים – התחילו למשל מניהול הנוכחות שלכם בגוגל (מה מוצאים כשמחפשים את שם העסק שלכם? או עד כמה מוצאים את העסק כשמחפשים את התחום?) והגדירו פרק זמן ותקציב לטיפול בנושא. אחר כך תוכלו לעבור לטיפול בנכסי הסושיאל של העסק, האתר/האפליקציה וכו'.


3. מטרות ולא פלטפורמות – החליטו מה לעשות בהתאם לפתרונות שישרתו הכי טוב את המטרות שלכם. אל תתפתו להיות מוטים אחר מילות באז או פלטפורמות שכולם מדברים עליהם רק כי הן כאלה. הרבה פעמים פלטפורמה מדוברת אינה מתאימה בהכרח לקהל הלקוחות שלכם (ולראיה סנאפצ'אט, שתתאים לכם רק אם הגיל הממוצע של לקוחותיכם לא עובר את 17).

4. אל תקפצו מעל הפופיק – רוב בעלי העסקים הקטנים יסכימו מראש שאין להם תקציב מתאים לפרסם בטלוויזיה, או אפילו ברדיו. באינטרנט, ובמיוחד ברשתות החברתיות, יש איזו תחושה שזה "בחינם" וכל עסק יכול להיות שם. ובכן (חצוצרות להצהרה מפוצצת) – זה לא נכון. עיקר התשלום בכל הקשור לפרסום הוא עבור טראפיק – קהל האנשים שיצפו בתוכן/במודעה. הדבר זהה גם כשמדובר בהפצת פוסט בפייסבוק למשל, וללא תקציב, החשיפה תהיה דלה ביותר.

5. דיגיטל זו פרופסיה – כל מי שחשב לתת למזכיר/למנהלת החשבונות/למנקה לנהל את הפייסבוק של החברה "על הדרך" תחשבו שוב. כמו כל דבר שמישהו עושה "על הדרך" ללא ידע או ניסיון כך זה גם ייראה. בנוסף, היתרון האדיר של סושיאל שמאפשר דיאלוג עם לקוחות החברה ולקוחות פוטנציאליים יכול להפוך בקלות לפוטנציאל נזק כשהוא מנוהל על ידי אדם לא מנוסה.

6. להחליט, להקצות משאבים, לעשות – לכו מהסוף להתחלה – מה אתם (הכי) רוצים להשיג? מה התקציב שאתם מוכנים להקצות לזה? אחד היתרונות בדיגיטל הוא שאין צורך לשים את כל הסכום מראש – אפשר להתחיל, לראות איך מגיב , לשפר, לשנות ולעדכן בהתאם. לכן, תחליטו על המטרה המרכזית, על הסכום וזמן הביצוע ולכו על זה. מקסימום זה יצליח.

מיכל שרייבר, מנכ"ל WEB DONE, חברת דיגיטל לנראות מותגים ברשת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully