וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת לאופר לממונה: להכריז על התעשייה האווירית כמונופול בתחום שירות תיקון מטוסים

אמיר הלמר

3.11.2002 / 17:55

לטענת לאופר, חטיבת "בדק" של התעשייה האווירית היא הגורם הגדול ביותר והעיקרי המספק שירותי תחזוקה ותיקון למטוסים בישראל שאינם מטוסי אל על



חברת לאופר תעופה, העוסקת במתן שירותי קרקע למטוסים בנמל תעופה בן גוריון, פנתה לאחרונה לממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד דרור שטרום, וביקשה שיכריז על חטיבת ה'בדק' של התעשייה האווירית כעל מונופול בתחום שירותי התחזוקה והתיקון של מטוסים בנמל התעופה.



כמו כן טוענת לאופר, באמצעות עוה"ד איתן אפשטיין וזיו אברמוביץ', כי התעשייה האווירית בהיותה מונופול בתחום תיקון המטוסים הקימה לפני כשנתיים חברה בשם Aerohandling Ltd למתן שירותי קרקע ביחד עם חברת התעופה הספרדית Iberia. עוד טוענת לאופר כי כעת קושרת "בדק" בין מתן שירותי תיקון המטוסים - תחום בה היא מונופול - לבין הספקת שירותי קרקע באמצעות Aerohandling ומחייבת חברות לקבל את שירותי הקרקע מהחברה החדשה שהקימה.



לטענת לאופר, "בדק" היא הגורם הגדול ביותר והעיקרי המספק שירותי תחזוקה ותיקון למטוסים בישראל שאינם מטוסי אל על ואוחזת בידיה יותר ממחצית מכלל מתן שירותי תחזוקה ותיקון למטוסים בישראל, ולפיכך הינה בעלת מונופולין בתחום.



עוד טוענת החברה כי שירותי קרקע - הכוללים העמסה ופריקה של מטוסים, ניקיון מטוסים ושירות לנוסעים - ניתן בנמל התעופה בן גוריון באמצעות חמש חברות: אל על, המעניקה שירותי קרקע הן למטוסיה והן לחברות תעופה אחרות; לאופר; GHI - חברה בת של ממ"ן ולופטנהאזה; Q.A.S Israel Ltd, חברה בבעלות משותפת של ארקיע ו-Swissport; והאחרונה, החברה בבעלות בדק - Aerohandling.



לאופר מציינת כי על פי הערכתה אם השוק הרלוונטי יוגדר כשוק מתן שירותי קרקע למטוסים בנמל התעופה בן גוריון בכללותו, אזי לאל על נתח השוק הגדול ביותר, אך אם השוק הרלוונטי יוגדר כשוק מתן שירותי קרקע למטוסים בנמל התעופה בן גוריון, למעט מטוסי אל על, הרי שנתחי השוק מתחלקים שווה בשווה בין חמש החברות.



כיום טוענת לאופר כי בדק מנצלת את מעמדה המונופוליסטי בתחום שירותי תחזוקה ותיקון מטוסים וכופה על חברות תעופה הרוכשות שירותי קרקע ממתחרותיה של Aerohandling, להתקשר עם האחרונה בהסכמים לרכישת שירותים.



לאופר מביאה כדוגמה את עדותו של מר דוד פירסט, נציג Air Slovakia בישראל, שהעיד לטענתם במסגרת תביעה שהגישה לאופר כנגד Air Slovakia, חברת Aerohandling ו-בדק בגין הפרת חוזה בין מרשתנו לבין Air Slovakia, על רקע התקשרותה של זו האחרונה עם Aerohandling בהסכם למתן שירותי קרקע.



לאופר טוענת כי מחקירתו של פירסט עולה כי סיום ההתקשרות בינה לבין Air Slovakia מקורו בלחץ שהופעל על ידי בדק. החברה מביאה ציטוט של פירסט: "תע"א התנתה המשך שירותי תחזוקה בכך שאייר סלובקיה תפסיק את ההתקשרות עם לאופר ותעבור לתע"א, זו היתה התניה חזקה, אז אני עונה כי לא היתה להם ברירה. הם היו חייבים לעבור לתע"א".



לאור זאת כאמור מבקשת לאופר מהממונה שיעשה שימוש בסמכויותיו ותכריז על בדק כבעלת מונופולין בשוק מתן שירותי תחזוקה ותיקון למטוסים ויורה לבדק לחדול מניצול לרעה של מעמדה המונופוליסטי.



מהתעשייה האווירית נמסר כי לא הגיעה לידיה כל בקשה שכזו ולכן היא אינה יכולה להגיב בעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully