וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבוץ אפיקים תובע מעו"ד אילן שביט כמיליון שקל בגין חוב דמי שכירות של מפעל קלת שתחת פירוקו

אמיר הלמר

4.11.2002 / 7:39

שביט משמש כמנהל המיוחד של חברת קלת; הקיבוץ טוען כי שביט חתם על שכירת שטח לצורך הפעלת המפעל ומיזם הלבידים אך לא שילם את החוב; היום הוצא צו פירוק למיזם הלבידים



קיבוץ אפיקים הגיש היום לביהמ"ש המחוזי בנצרת בקשה למתן הוראות במסגרת הליכי הפירוק של חברת קלת (1991), ואשר המפרק והמנהל המיוחד שלה הינו עו"ד אילן שביט ממשרד חיים צדוק ושות'.



במסגרת הבקשה למתן הוראות מבקש הקיבוץ לחייב את שביט באופן אישי בחוב שיצרה חברת קלת כלפי הקיבוץ, בגין שכירת שטחי המפעל לצורך הפעלתה של החברה ולאחר מכן של מיזם הלבידים שהוקם בראשית שנת 2002, וגם בראשו עמד שביט. גובה החוב, טוען הקיבוץ באמצעות עוה"ד איתן אדר ודנה קישגני ממשרד גרנות שטראוס אדר, הינו כמיליון שקל.



קלת שעסקה בתחום הלבידים נקלעה ב-1998 לחובות של 32 מיליון שקל ונכנסה להליכי פירוק. בתחילה תחת ניהולו של עו"ד איתן ארז ולאחר מכן תחת ניהולו של עו"ד אילן שביט, שמונה כמפרק ומנהל מיוחד. בשנת 2002 יזמה המדינה בניסיון להציל עוד 2 חברות לבידים שנקלעו לקשיים - תע"ל ולבידי אשקלון - מיזם לבידים בשם לבידי ישראל שבראשו עמדו שביט ורו"ח חן ברדיצ'ב, שמונה כחשב המיזם.



המיזם נקלע לקשיים חודשים ספורים לאחר תחילת הפעלתו וזאת לאחר שהמדינה לא עמדה בהתחייבויותיה כלפי המיזם, ובעיקר בהחלטה להטיל היטל ביטחה על יבוא לבידים מסין. כמו כן התחייבה המדינה להזרים להפעלת המיזם 14.5 מיליון שקל, כאשר רק כ-11 מיליון שקל מתוכם הוזרמו בפועל. היום, יש לציין, התקיים דיון בבקשת הפירוק למיזם שהגיש שביט וביהמ"ש הוציא צו פירוק קבוע ומינה את כונס הנכסים הזמני כמפרק המיזם.



מכל מקום, בבקשה שהוגשה בתיק הפירוק של חברת קלת נטען כי בחודש יולי 1998 נחתם בין הקיבוץ לבין המנהל המיוחד דאז של מפעל קלת, עו"ד איתן ארז, הסכם להשכרת שטח קרקע ומבנים לשימושה של קלת במהלך תקופת הפירוק הזמני של החברה. ע"פ ההסכם שכר ארז לצורך הפעלת קלת את השטחים תמורת 80 אלף שקל לחודש.



לאחר ששביט החליף את ארז בתפקיד, נטען בבקשה, הוא אימץ את הסכם השכירות במסגרת הסכם שנחתם בין קלת לקיבוץ ביוני 2000 לשנתיים נוספות, בהן תשלם קלת דמי שכירות של 100 אלף שקל. בהסכם זה ניתנה אופציה לשביט להאריך את תקופת השכירות בשנתיים נוספות החל מראשית שנת 2002 בתמורה ל-120 אלף שקל לחודש.



עוד נטען ע"י הקיבוץ כי הסכמתו להתקשר עם שביט כמפרק בהסכם היתה אך מפני שראה בו אחראי באופן אישי לכך שתמיד יימצאו בקופת הניהול המיוחד של קלת מזומנים לצורך תשלום דמי השכירות.



הקיבוץ מציין כי לאורך כל תקופת השכירות הוא הוציא לקלת חיובים בגין דמי השכירות ואלו שולמו במלואם, אלא שבינואר 2002 הוקמה חברת לבידי ישראל שאיגדה כאמור את שלושת חברות הלבידים ובהן קלת, ולאחר שהקיבוץ הוציא חיוב לקלת בעבור דמי השכירות של חודשים ינואר-פברואר 2002 בסך של 120 אלף שקל לחודש, סירב שביט לאשר את החיובים ודרש להפחית את הסכום לכדי 80 אלף שקל.



עוד נטען כי לאחר מו"מ סוכם עם שביט בשם קלת כי דמי השכירות יעמדו על 100 אלף שקל וכי הקיבוץ יוותר על דמי השכירות לחודש דצמבר 2002. עוד טוען הקיבוץ כי המו"מ עם שביט נוהל על פי מצג שנתן לקיבוץ לפיו לקלת לא תהיה כל מניעה לשלם את דמי השכירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully