וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג ירד ל-4.747 שקלים

אמיר טייג

4.11.2002 / 15:39

היקף המסחר נמוך; הערכות: הריבית בארה"ב תרד השבוע ב-0.25% לפחות, דבר שיגדיל פערי הריבית ויתמוך בהמשך הייסוף בשקל


שבוע המסחר בשוק המט"ח נפתח היום בייסוף של שער השקל. שערו היציג של הדולר נקבע היום על רמה של 4.747 שקלים - ירידה של 0.19% לעומת היציג שנקבע ביום שישי. רמת היציג היום נמוכה אף מהרמה בה נסחר הדולר אתמול במסגרת המסחר באופציות - 4.765 שקלים.

מחדרי העסקות נמסר כי נפח המסחר נמוך. את הירידה בשער הדולר מסבירים הסוחרים בפער הריביות בין השקל לדולר שצפוי לגדול עקב הפחתת הריבית הצפויה בארה"ב (ביום רביעי). הבנק הפדרלי האמריקאי עשוי לפעול השבוע ולהוריד את הריבית, לראשונה מאז דצמבר 2001. סקרים בקרב סוחרי אג"ח האמריקאים מראים כי רובם הגורף מצפה להורדת ריבית של רבע אחוז. פער הריביות הנוכחי בין השקל לדולר עומד על 7.35%, והוא צפוי לגדול ב-0.25% לפחות. לדברי סוחרים, הפרש ריביות זה בין המטבעות מייקר מאוד את אחזקת הפוזיציות הדולריות, דבר התומך בשקל.

בשוק המט"ח עוקבים בימים אלו גם אחר ההתפתחויות במישור הפוליטי. החשש בשווקים הוא שנסיונות של רה"מ להרכיב ממשלה צרה ייתקלו בדרישות כספיות מצד המפלגות, דבר שיגדיל את הגירעון הממשלתי. בנק ישראל העריך אתמול כי הממשלה עשויה לחרוג מיעד הגירעון בשנה הבאה (3%). בשוק המט"ח מציינים כי ההתפתחויות הפוליטיות האחרונות עשויות לגרור הורדת דירוג של המדינה, דבר שיגרום לפיחות בשער השקל. כמו כן מציינים את התסריט הפסימי של בנק ישראל אשר לוקח בחשבון ירידה של 1% נוסף בתוצר בשנת 2003.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully