וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי מבטחים שובתים עקב גיבוש רשימת מפוטרים

חיים ביאור

4.11.2002 / 10:08

העובדים מוחים על כך שהנהלת הקרן גיבשה רשימה של 315 עובדים הצפויים לפיטורים. מדובר בפיטורים של 50% מהעובדים



העובדים בקרן הפנסיה מבטחים, שבשליטת ההסתדרות, פתחו אתמול בשביתה בכל סניפי הקרן ברחבי המדינה. העובדים מוחים על כך שהנהלת הקרן גיבשה רשימה של 315 עובדים הצפויים לפיטורים. מדובר בפיטורים של 50% מהעובדים. השביתה עתידה להימשך גם היום.



מנכ"ל קרן מבטחים הוותיקה, ענת קינן, עמדה למסור את הרשימה ביום חמישי שעבר לידי ועד העובדים, בראשות דורה קריצ'בסקי, ואולם הוועד סירב לקבל לידיו את הרשימה. קריצ'בסקי נימקה את הסירוב בכך שעדיין לא נחתם הסכם קיבוצי בין הוועד להנהלה המסדיר את זכויות העובדים לנוכח יישום ההוראה של אגף שוק ההון באוצר, ולפיה, תופרד קרן מבטחים החדשה מהקרן הוותיקה. "כל עוד לא נחתם ההסכם", אמרה קריצ'בסקי, "אין מקום לדבר על רשימת מפוטרים".



עילה אחרת לשביתה היא החלטת מנכ"ל מבטחים החדשה, שלומי אטיאס, לקלוט עובדים חדשים לקרן זו שלא מקרב עובדי הקרן הוותיקה, כדרישת הוועד. לדברי קריצ'בסקי, מבטחים החדשה, שהיא חברה הבת של הקרן הוותיקה, התחייבה לקלוט 45 עובדים, רובם ככולם מקרב המועמדים לפרישה מהקרן הוותיקה, "ועכשיו היא מפירה את התחייבותה ברגל גסה".



קריצ'בסקי הוסיפה כי עובדי מבטחים ישבתו "עד שהנהלת הקרן הוותיקה תחזור בה מניסיונותיה להגיש לנו רשימות מפוטרים, והנהלת הקרן החדשה תבטל את קליטת העובדים החיצוניים ותקבל עובדים מהקרן הוותיקה".



בתגובה אמרה קינן: "ועד העובדים יודע שעליו לקבל לידיו את רשימת המועמדים לפיטורים ולהגיב עליה בתוך שבועיים". לדבריה, מתוך 315 העובדים ששמותיהם כלולים ברשימה, 120 הצהירו על פרישה מרצון.



"האוצר קיצץ במחצית את דמי הניהול שנהיה רשאים לגבות החל בינואר 2003", הוסיפה קינן, "דבר המחייב קיצוץ בעלויות השכר באמצעות פיטורים, שאם לא כן, ניקלע לקשיים בתזרים המזומנים ונתקשה לשלם משכורות".



דובר מבטחים החדשה אמר: "הקרן כלל לא קלטה עובדים, למעט אולי שניים". עם זאת הוא הוסיף כי הקרן תקלוט עובדים חיצוניים, רק אם הם בעלי מיומנויות מיוחדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully