וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשיים בדרכה של ממשלת אוסטרליה להפריט את חברת הטלקום הלאומית טלסטרה

דפנה מאור

4.11.2002 / 10:25

קבוצת צרכנים הנמצאת בסכסוך עם החברה טוענת כי טלסטרה הטעתה את בתי המשפט והפרלמנט וצותתה לשיחותיהם



ממשלת אוסטרליה, המבקשת למכור החזקות של 50.1% בחברת הטלקום טלסטרה, נתקלת בקשיים בהפרטה, ועתה נאלצה לפתוח בחקירה בעקבות תלונות כי החברה הטעתה את הפרלמנט ובתי המשפט באוסטרליה. שוויו של הנתח שמחזיקה הממשלה מוערך בכ-16 מיליארד דולר.



ממשלת אוסטרליה איננה היחידה המתקשה לסיים את הפרטתה של חברת הטלפון הלאומית. בישראל נגררת הנפקת בזק ונתקלת במכשולים רבים, ובסין נדחתה הנפקתה של צ'יינה טלקום, הנמצאת בשליטה ממשלתית.



העיכוב הנוכחי בהנפקת טלסטרה נובע מתלונה של קבוצת צרכנים הטוענים כי שירות לקוי שסיפקה טלסטרה פגע בעסקיהם. הצרכנים טוענים כי החברה לא טיפלה בתלונותיהם כיאות, וצותתה לשיחותיהם. טלסטרה גם מואשמת כי הטעתה את הפרלמנט ואת ביהמ"ש במדינת ויקטוריה לגבי הטיפול בסכסוך עם הצרכנים.



אם החקירה של רשות התקשורת באוסטרליה תראה כי טלסטרה נהגה שלא כדין, עלולה הממשלה להיאלץ לדחות את מכירת החזקותיה. מנהיג האופוזיציה באוסטרליה קרא להקים ועדת חקירה מלכותית, שכן לדבריו אין לרשות התקשורת את הכלים הנחוצים לנהל את החקירה. מניות טלסטרה עלו ב-0.9% בתגובה לחדשות, על בסיס ציפיות כי מכירתן תתעכב. מתחילת השנה הן איבדו 15% ומשיאן ב-1999 נפלו ב-50%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully