וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויוונדי יוניברסל נתונה לחקירת רשות ני"ע בארה"ב ומשרד התובע הכללי

דפנה מאור

4.11.2002 / 11:08

חקירה דומה שעורכות הרשויות בצרפת מתמקדת בטענות כי המנכ"ל הקודם של ויוונדי, ז'אן מארי מסייה, פירסם הצהרות פיננסיות כוזבות

ויוונדי יוניברסל הודיעה היום כי משרד התובע הכללי של ארה"ב ורשות ני"ע פתחו בחקירה ראשונית נגדה. ויוונדי כבר נתונה תחת חקירה של רשות ני"ע ומשרד המשפטים בצרפת, בחשד כי הטעתה את המשקיעים בהצהרות כוזבות לגבי מצבה הפיננסי.

החשדות מתמקדים בתקופה בה כיהן ז'אן מארי מסייה כמנכ"ל ויוונדי. תחת מסייה עברה החברה מסע רכישות מאסיווי שהוביל אותה לחובות כבדים וסף פשיטת רגל. מסייה הודח השנה והוחלף בז'אן רנה פורטו, אשר פועל היום להפחית את חובותיה של ויוונדי באמצעות מכירת נכסים.

החקירה הפלילית נפתחה על ידי משרד התובע הכללי של המחוז הדרומי של ניו יורק, בתיאום עם משרד רשות ני"ע במיאמי. מקורות של רויטרס דיווחו כי החקירות עליהן הודיעה ויוונדי נפתחו לאחרונה.

ויוונדי נתונה עתה תחת מטר של תביעות מצד משקיעים. החקירה הרשמית בצרפת נפתחה בעקבות תלונה רשמית של קבוצה של בעלי מניות קטנים של ויוונדי יוניברסל, שהוגשה ביולי. לטענת המשקיעים, ויוונדי, בראשותו של מסייה, פירסמה "מידע שקרי ומטעה הנוגע לעסקיה ומצבה הפיננסי".

ויוונדי נמצאת היום על סף מכירתה של חטיבת האוטון מיפלין, חברת הוצאה לאור אמריקאית, תמורת 1.75 מיליארד יורו, לקבוצת משקיעים פרטיים בהובלת בלקסטון, תומאס ה.לי פרטנרס ואחרים. ויוונדי רכשה את האוטון מיפלין ב-2.2 מיליארד דולר בשנה שעברה. ויוונדי שוקלת בימים אלה את הגשתה של הצעת רכש נגדית למניות סגטל, חברת הטלקום הצרפתית שוודאפון מנסה להשתלט עליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully