וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: עליות חדות לנוכח ציפיות להורדת ריבית באירופה ובארה"ב - פאריס ופרנקפורט עולות בלמעלה מ-3%

דפנה מאור

4.11.2002 / 13:27

ABN אמרו עולה ב-6.5% לאחר שדיווח על גידול של 24% ברווח ומושך את הבנקים לעליות; נוקיה עולה ב-5.5%



עליות שערים חדות נרשמות באירופה בעקבות דו"חות מוצלחים של בנק ABN אמרו וחברת התעופה ריינאייר. ציפיות להורדת ריבית בארה"ב, גוש היורו ובריטניה מוסיפות אף הן לאווירה החיובית. מדד FTSE בלונדון עולה ב-2%; פרנקפורט עולה ב-3.3%; פאריס ב-3%.



הבנק הפדרלי עשוי לפעול השבוע ולהוריד את הריבית, לראשונה מאז דצמבר 2001. סקרים בקרב סוחרי אג"ח הפועלים ישירות מול הבנק מראים כי רוב גורף מצפה להורדת ריבית של רבע אחוז. הריבית הנוכחית של הבנק הפדרלי היא 1.75%, הנמוכה ביותר מזה ארבעה עשורים. במקביל, גוברים הסיכויים להורדת ריבית בגוש היורו ובבריטניה.



עליות נרשמות במרבית המגזרים. מניות הטכנולוגיה נהנות מתקוות כי הורדת הריבית בארה"ב תעודד את הכלכלה ותתמוך בצמיחת היצוא מאירופה. מניית נוקיה עולה ב-5.5%; יצרנית השבבים אינפיניון עולה ב-8.5%.



הבנק ההולנדי ABN אמרו עולה ב-6.5% לאחר שדיווח על רווח של 589 מיליון דולר ברבעון השלישי, צמיחה של 24% לעומת הרבעון המקביל. היה זה הרבעון הראשון של עלייה ברווח לאחר שמונה רבעונים רצופים של נסיגה. הבנק ייחס את הצמיחה לקיצוץ בעלויות, על רקע תנאי השוק המאתגרים.



בעקבותיו נרשמות עליות במגזר הבנקאות: סוסייטה ג'נרל עולה ב-4.9%; דויטשה בנק עולה ב-5.3%; לוידס TSB עולה ב-4.2%.



חברת התעופה האירופית ריינאייר מזנקת ב-8.4% לאחר שהיכתה את התחזיות עם זינוק של 73% ברווח במחצית השנה שהסתיימה בסוף ספטמבר, בזכות מבצעים מיוחדים וקיצוץ עלויות. הרווח הנקי הסתכם ב-112 מיליון דולר, על גידול של 40% במכירות, ל-270 מיליון דולר.



חברות שירות הטכנולוגיה לוגיקה ו-CMG עולות ב-10.5% ו-5% בהתאמה, לאחר שחשפו אתמול את המיזוג ביניהן, שייצור את חברת שירותי ה-IT השלישית בגודלה באירופה.



ויוונדי יוניברסל עולה ב-3.9%. היום הודיעה ויוונדי כי משרד התובע הכללי של ארה"ב ורשות ני"ע פתחו בחקירה ראשונית נגדה. ויוונדי כבר נתונה תחת חקירה של רשות ני"ע ומשרד המשפטים בצרפת, בחשד כי הטעתה את המשקיעים בהצהרות כוזבות לגבי מצבה הפיננסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully