וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידר ושות': מכתשים אגן מתמודדת היטב עם המשבר בברזיל

אילן מוסנאים

4.11.2002 / 11:27

בית ההשקעות מעלה את ההמלצה למניה מ"קנייה" ל"קנייה חזקה" ואת מחיר היעד למניה ל-10 שקלים - גבוה ב-60% מהמחיר בבורסה


בעקבות הדו"חות הכספיים המצוינים שמכתשים אגן פירסמה אתמול, מעלה האנליסט אורי הרשקוביץ מלידר ושות' את ההמלצה למניה מ"קנייה" ל"קנייה חזקה" ואת מחיר היעד מ-8 שקלים ל-10 שקלים - 59% מעל מחיר המניה בבורסה.

למרות המשבר בברזיל, הצליחה מכתשים אגן לשמור על יציבות בשורת המכירות שלה (ברבעון בו עיקר המכירות שלה הן לאמריקה הלטינית), וזאת באמצעות הגדלת המכירות למערב אירופה ולצפון אמריקה (צמיחה של יותר מ-120%). בשורת הרווח התפעולי הציגה החברה צמיחה מרשימה של 23% ואילו הרווח הנקי צמח ב-13% ל-13.5 מיליון דולר.

בין הגורמים שהשפיעו על העלאת ההמלצה, מציין הרשקוביץ' את ההתמודדות המוצלחת של מכתשים אגן עם המשבר בברזיל, שבאה לידי ביטוי בכך שגם ברבעון הקשה הזה היא הרוויחה מהפעילות בברזיל; הרגיעה היחסית בשווקים הפיננסיים בברזיל שבאה לידי ביטוי בירידת התשואות באיגרות החוב; הקטנת חוב הלקוחות של החברה (בנטרול איגו"ח) בכ-57 מיליון דולר; והשיפור בתזרים המזומנים.

בנוסף מדגישים בלידר ושות' את מהלך הקטנת החשיפה של מכתשים אגן לשוק הדרום אמריקאי, הן מבחינת המכירות והן מבחינת היקף חוב הלקוחות; הגדלת פרופורציית ההגנות על החשיפה המאזנית לאזור; והמשך השיפור בתנאי השוק בתעשייה כפי שהם נגזרים מדו"חות החברות המתחרות.

הרשקוביץ סבור כי חילופי הגברי בחברה לא צפויים להשפיע עליה לרעה. לדבריו, מדובר ב"מהלך ידידותי", שנבע בעיקר מרצונו של לויטה "להקטין את הלחץ אחרי 15 שנה בתפקיד המנכ"ל של מכתשים אגן". השורה התחתונה, לדברי הרשקוביץ, היא ש"כל עוד לויטה, אלי אשרף ודני פורת נשארים בחברה הצד המקצועי שלה יישאר איתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully