וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למעלה מ-200 תרגילי עוקץ אותרו מתחילת השנה במגזר העסקי; גרמו לספקים להפסד כולל של יותר מ-250 מיליון שקל

גולן פרידנפלד

4.11.2002 / 12:15

לפי נתוני BDI, בענף המזון ומוצרי הצריכה התגלה המספר הגבוה ביותר של תרגילי עוקץ; במספר מקרים התחזו מבצעי העוקץ לעובדי חברה קיימת והזמינו סחורות על שמה



מאז תחילת השנה אותרו למעלה מ-200 תרגילי עוקץ במגזר העסקי, שגרמו לספקים להפסד כולל של למעלה מ-250 מיליון שקל - כך עולה מנתונים שמפרסמת היום חברת ביזנס דאטה ישראל. מבדיקת החברה עולה כי מדובר בתרגילי הונאה המופעלים על ספקים בענפים שונים במשק. הלקוח "העוקץ" רוכש מוצרים רבים באשראי בתחומים שונים, משלם בתחילת התהליך במזומן כדי ליצור אמינות בעיני הספק, ולאחר מספר עסקות אשראי הוא נעלם ומותיר חוב כספי גדול.



בחלק מהמקרים בוצע העוקץ על שם חברה שהוקמה במיוחד לצורך תרגיל העוקץ. אולם במספר מקרים התחזו מבצעי העוקץ לעובדי חברה קיימת, הזמינו סחורות על שמה, וביקשו לשלוח את הסחורה לכתובת השונה מכתובתה של החברה "המזמינה".



בחודש שעבר נעצרו 2 חשודים שהזמינו טלפונים סלולריים מחברת פלאפון וחבילות שי מחברת עלית, על שם יבואן של ציוד מחשבים. במקביל נחשפו שמות של כ-25 חברות שנוצלו כדי לזייף הוראות קבע. חברה בענף המזון גילתה כי זויפו שיקים על שמה ונקנו עמם סחורות.



חברה נוספת שהחלה דרכה בענף הטקסטיל ופעלה מספר שנים, נקלעה לקשיים והחלה לרכוש סחורות בתחומים שונים, כגון מזון, ציוד תקשורת, מתקני מים מינרליים, טלפונים סלולריים, חבילות שי, מתנות, מכשור לבית ועוד. התמורה בגין המוצרים הללו לא שולמה. מבדיקת ביזנס דאטה עולה כי למרבית העסקים המבצעים "תרגילי עוקץ" היסטוריה קודמת של כשלונות עסקיים.



הפגיעה המשמעותית ביותר התגלתה בקרב ענפי המזון והצריכה, בהם התגלו כ-11% מתוך 200 תרגילי העוקץ שדווחו. בענף התקשורת התגלו כ-10% מתרגילי העוקץ; בכל אחד מענפי תשומות לבניין, ציוד משרדי ומוצרים לבית התגלו כ-9% מסך תרגילי העוקץ; בענפי התשומות לחקלאות והשירותים הפיננסיים התגלו כ-8% מסך העוקצים בכל אחד מהענפים; ובענפי שירותי המתכת והפנאי והבילוי התגלו 7% מתרגילי העוקץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully