וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לטבע: נדחו 4 פטנטים הקשורים לקופקסון

31.1.2017 / 8:20

ההחלטה התקבלה במסגרת משפט שטבע מנהלת מול 5 חברות. החברה הודיעה כי תערער על ההחלטה. כניסת מתחרים לשיווק הקופקסון 40 מ"ג, תרופת הדגל של החברה, עלולה להפחית את הכנסות טבע השנה עד כ-1.2 מיליארד דולר

מפעל טבע בפתח תקווה. ניב אהרונסון
מפעל טבע/ניב אהרונסון

מכה קשה לטבע: ענקית התרופות הודיעה הלילה (ג') כי בית המשפט המחוזי בארה"ב במחוז דלאוור שלל את תוקפם של 4 פטנטים של החברה על הקופקסון במינון 40 מ"ג במסגרת משפט הפרת פטנטים שהיא מנהלת כנגד 5 חברות. בכוונת החברה לערער על ההחלטה. מניית טבע ( 34.52 -0.20% ) קרסה במסחר המאוחר בוול סטריט ב-9% לשפל של כ-10 שנים.

מוקדם יותר החודש טבע פרסמה עדכון לתחזית ההכנסות והרווח שלה וציינה כי כניסתם של שני מתחרים בפברואר השנה בשיווק הקופקסון 40 מ"ג, עלולה להפחית את ההכנסות ב-1 עד 1.2 מיליארד דולר. הרווח, בתרחיש שכזה, עלול לרדת ב- 65-80 סנט למניה.

ללא פגיעה בקופקסון, טבע צופה כי ההכנסות מתרופת הדגל שלה צפויות להסתכם השנה ב-3.8-3.9 מיליארד דולר ומשאר התרופות הייחודיות של טבע ב-4.25-4.65 מיליארד דולר.

"אנו מתכוונים להתקדם עם הגשת ערעור באופן מיידי," אמר ארז ויגודמן, נשיא ומנכ"ל טבע. "אנו נמשיך להגן בנחישות על ה- COPAXONE ® שלנו כנגד כל תביעה ולאורכו של כל התהליך".

מניית טבע צנחה בכ-45% בשנה האחרונה בעקבות מספר זעזועים שפקדו אותה, במקביל לירידות חדות במניות סקטור התרופות הגנריות וחששות המשקיעים מפגיעה של הממשל האמריקאי בסקטור התרופות.

  • עוד באותו נושא:
  • טבע
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully