וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל: האחריות לניהול הבנקים מוטלת על ההנהלה והדירקטורים

ליאור כגן

4.11.2002 / 14:39

המשנה למפקח על הבנקים, יואב ליהמן: "דו"חות הבנקים משקפים גילוי נאות יותר של מצבם הפיננסי"

"הפיקוח על הבנקים, אינו אמור ואינו מתיימר להחליף את הנהלות הבנקים. ניהול הבנקים, לרבות כל החלטות האשראי, נעשים באופן בלבדי בידי ההנהלות והדירקטורים שלהם, ועליהם מוטלת האחריות המלאה לניהול זה ולתוצאותיו.

"גם האחריות לסיווג החובות ולביצוע הפרשות נאותות מוטלת על הנהלות הבנקים, על הדירקטוריונים ועל רואה החשבון המבקר של כל בנק. הפיקוח על הבנקים קובע הוראות ומגבלות כלליים ואוכף אותם על הבנקים, אך אין בכך כדי להחליף את הניהול שבידיהם או להסיר מהם את האחריות לכך", כך אמר היום המשנה למפקח על הבנקים, יואב ליהמן, בוועדה לביקורת המדינה.

בבנק ישראל מכחישים בתוקף את הפרסומים לפיהם ליהמן דיבר על כוונת בנק ישראל להגדיל את יחס הלימות ההון של הבנקים בישראל.

ליהמן הוסיף כי "אפילו על פי הערכות הצמיחה האופטימיות, מצב המשק הוא בעייתי. מערכת הבנקאות הינה חלק אינטגרלי של המשק, ועיקר נכסיה הם ההלוואות במשק הישראלי. לכן, כשהמשק בקשיים הבנקאות מתקשה עקב חובות בעייתיים ומסופקים, וזהו המצב כיום, כפי שמשתקף בדו"חות הכספיים של הבנקים".

להמן הדגיש, כי "הבנקאות הישראלית מגלה חוסן ויציבות ביכולת הספיגה שלה את הפסדי האשראי הנגרמים כתוצאה מההאטה הכלכלית בישראל, ואין זה מובן מאליו כלל, כשזוכרים משברים אפילו במדינות עם כלכלות חזקות ומפותחות". לדבריו, יציבות זו של המערכת נבנתה, בין השאר, הודות למהלכים שנקט הפיקוח על הבנקים, מבעוד מועד, לשיפור ניהול האשראי במערכת הבנקאות, למיתון ריכוזיות תיק האשראי, ולשיפור הלימות ההון של הבנקים. לדברי ליהמן, הדו"חות הכספיים של הבנקים משקפים כיום גילוי נאות יותר של מצבם הפיננסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully