וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הריאל מזנק ב-1.1% מול הדולר - עלה ב-6.7% מאז בחירתו של לולה לנשיאות

דפנה מאור

4.11.2002 / 15:04

מדד בווספה בבורסת סאו פאולו עלה ב-5.9% בשבוע שמאז הבחירה, והשלים עלייה של 21% ב-12 ימי המסחר האחרונים



מטבע הריאל בברזיל פותח את המסחר הבוקר בזינוק של 1.1% מול הדולר. המטבע נסחר בשער של 3.56 ריאל לדולר, לעומת 3.6 ריאל לדולר ביום שישי. מיום שני, לאחר הבחירות לנשיאות בהן זכה מועמד השמאל, לולה דה סילבה, עלה הריאל ב-11%. מדד הבווספה בבורסת סאו פאולו עלה במקביל ב-5.9%.



ציפיות כי לולה יתמוך במדיניות פיסקלית קשוחה ולא ישמוט חובות תמכו בשוקי ההון בברזיל. במקביל, נרשם שיפור במאזן החשבונות של ברזיל, הודות לגידול בעודף המסחרי.



ביום שלאחר בחירת לולה לנשיאות, נפלה בורסת סאו פאולו ב-4.4%, והריאל איבד 1.8%. אולם נפילה זו היתה מעידה זמנית במהלך שבועיים של עליות. ב-12 ימי המסחר האחרונים, עלתה בורסת סאו פאולו ב-21.1%.



נשיא ברזיל החדש, שנבחר ברוב של 16%, ניסה לשכך חששות כי הוא תומך בשמיטת חובות. בנאומו אמר לולה כי בראש סדרי העדיפויות שלו נמצאת המלחמה ברעב. הוא דיבר בזכות הגדלת תקציב הבנייה הציבורית והבטיח לפעול באינטנסיוויות ליצירת מקומות עבודה. עם זאת, חזר לולה על התחייבויות קודמות להנהיג מדיניות פיסקלית קשוחה, להילחם באינפלציה ולכבד את החוזים הבינ"ל של ברזיל - איתות כי אין בכוונתו לשמוט חובות.



במהלך המרוץ לבחירות סבלו שוקי ברזיל מנסיגה קשה בשל בריחת משקיעים זרים והתערערות האמון בכלכלה הברזילאית. לולה התבטא בעבר בזכות שמיטת חובות ונגד הרפורמות שמשכו משקיעים זרים לברזיל, תחת שלטונו של הנשיא היוצא קרדוזו. בהמשך מיתן את התבטאויותיו כדי להרגיע את השווקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully