וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: עליות חדות בציפייה להורדת ריבית

שירלי יום-טוב

4.11.2002 / 17:11

אמדוקס מוסיפה 6.5%; מגל עולה ב-11%; אלדין עולה ב-5.5% במחזור גבוה על רקע צפי למעבר לרווחיות ברבעון הבא

שבוע המסחר נפתח היום בוול סטריט ברגל ימין על רקע פסיקה משפטית לטובתה של חברת התוכנה הגדולה בעולם, מיקרוסופט , ובציפייה להורדת הריבית על ידי הבנק הפדרלי האמריקאי ביום רביעי הקרוב. הנאסד"ק מזנק בשעה זו ב-2.8% והדאו ג'ונס עולה ב-1.3%.

ביום שישי קבע בית המשפט הפדרלי בארה"ב כי הוא מסופק מהסכם הפשרה בין מיקרוסופט למשרד המשפטים האמריקאי מלפני שנה, ובכך תרם לסיום ההליך המשפטי שמתנהל נגד מיקרוסופט מאז אוקטובר 1998. ההחלטה מהווה ניצחון מוחלט למיקרוסופט. החברה יוצאת מהמשפט כשידה על העליונה - למרות שנמצאה, על ידי שלוש ערכאות שיפוט שונות, כמי שעברה על חוקי ההגבלים העסקיים. מניית מיקרוסופט מזנקת כעת ב-7% ותורמת למומנטום חיובי במדדים היום.

הנאסד"ק פתח היום את שבוע המסחר לאחר שסיים ביום שישי שבוע רביעי ברציפות של עליות והוסיף 2.1% במהלך השבוע. גם הדאו ג'ונס סיים את השבוע במגמה חיובית עם עלייה של 0.8%, למרות נתוני המקרו השליליים שפורסמו לאורך השבוע שעבר. מה שעשוי לקדם את השווקים השבוע הוא הורדת הריבית הבסיסית במשק הצפויה ביום רביעי, בפגישת נציגי הבנק הפדרלי בראשות הנגיד אלן גרינספאן. זאת על רקע נתוני המקרו שהצביעו על המשך חוסר ההתאוששות במשק. הריבית עומדת כעת ברמה של 1.75% - השיעור הנמוך ביותר מזה 41 שנה, וביום רביעי צפויה, על פי ההערכות, הורדה של רבע-חצי אחוז.

טבע נושקת לשווי שוק של 10 מיליארד דולר


בין החברות הישראליות הולך וקטן זרם הדו"חות לרבעון השלישי. מי שתדווח ביום רביעי לאחר המסחר היא ענקית הבילינג אמדוקס , שצפויה להציג הכנסות של 347.5 מיליון דולר ורווח נקי של 18 סנט למניה, לפי תחזית בית ההשקעות CIBC אופנהיימר. מניית החברה עולה כעת ב-6.5% למחיר של 7.8 דולרים.

מניית טבע עולה כעת ב-0.5% למחיר של 76.8 דולר. היום פתחה המניה את המסחר במחיר של 76.5 דולר המשקף לחברה שווי שוק של 9.8 מיליארד דולר. בבית ההשקעות מריל לינץ' העלו בימים האחרונים את מחיר היעד של מניית טבע ל-90 דולר תחת מחיר קודם של 80 דולר. האנליסט פול וודהאוס צופה לטבע תוצאות מצוינות ברבעון הבא וברבעון הראשון של 2003. בבית ההשקעות לידר דש נתנו היום מחיר יעד של 500 שקל למניית טבע - מעל ל-100 דולר.

היום דיווחה חברת אלדין על הכנסות של 11.9 מיליון דולר ברבעון השלישי - עלייה של כ-200 אלף דולר או כ-1% מהרבעון השני, ושל 10% ביחס לרבעון מקביל. ההפסד התפעולי הסתכם ב-380 אלף דולר למרות ציפיות החברה לאיזון בשורת הרווח התפעולי. ינקי מרגלית, יו"ר ומנכ"ל החברה ציין כי החברה צופה מעבר לרווחיות ברבעון הבא.

ההפסד הנקי הסתכם ב-985 אלף דולר בהשוואה להפסד נקי של 2.2 מיליון דולר כולל הוצאות חד פעמיות בגין ארגון מחדש, ברבעון הקודם. בנטרול הוצאות אלו מדובר על הפסד נקי של 860 אלף דולר - קטן יותר מזה של הרבעון השלישי. שווי השוק של אלדין בנאסד"ק מסתכם ב-21.4 מיליון דולר. מניית החברה זינקה בשבועיים האחרונים ב-91% למחיר של 1.9 דולרים והיא עולה כעת ב-5.5% למחיר של 2 דולרים במחזור כפול מהממוצע לה.

עוד בולטות מניית מגל העולה ב-11% למחיר של 5.7 דולרים ופריסייס שמוסיפה 4.6% למחיר של 11.8 דולר. אן.די.אס עולה ב-4.5% למחיר של 8 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully