וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמנכ"ל הכספים של פרטנר ייפגש בלונדון עם מנהלי סלומון סמית ברני לבחינת גיוס להקמת רשת 3G

ערן גבאי

4.11.2002 / 16:25

פרטנר מפגרת אחרי תחזיותיה לתזרימי שלושת הרבעונים האחרונים של השנה בכ-50 מיליון שקל; מעוניינת להקדים את סיום מכרז דור 3 לרבעון הראשון של 2003



אלן גלמן, סמנכ"ל הכספים של פרטנר , ייצא ללונדון על מנת להיפגש עם מנהלים בבנק ההשקעות האמריקאי סלומון סמית ברני. זאת, במטרה לבחון אפשרויות מימון הקמת רשת הדור השלישי של פרטנר - כך נודע ל-TheMarker.



יעקב קדמי, סמנכ"ל בכיר והאחראי על פעילות הדור השלישי בפרטנר, הצהיר היום במסיבת עיתונאים במסגרת טלקום 2002, כי פרטנר, בסיוע קבוצת האצ'יסון, מתכוונת להקדים את השלמת המכרז על הקמת רשת הדור השלישי, בין נוקיה, אריקסון ו-NEC, כבר ברבעון הראשון של 2003, ולהתחיל בבניית הרשת.



אנליסטים בשוק חלוקים בדעתם באשר לצורך של פרטנר בגיוס מסגרת אשראי נוספת לטובת הקמת רשת דור 3, השקעה המוערכת בכ-250 מיליון דולר.



לפרטנר כיום מסגרת אשראי של 750 מיליון דולר, מתוכה החברה ניצלה עד היום כ-580 מיליון דולר. משמע, לרשות החברה כספים זמינים בהיקף של 170 מיליון דולר.



כפי שדווח בעבר ב-TheMarker, תחזיות החברה במהלך הרבעון השני של השנה לגבי תזרימי המזומנים הצפויים לה בשלושת הרבעונים האחרונים של 2002, נאמדו בכ-50 מיליון דולר, כ-230 מיליון שקל.



בפועל, התזרים ברבעון השני הסתכם ב-80 מיליון שקל וברבעון השלישי ירד ל-25 מיליון שקל, כתוצאה מתשלומי ריבית על החוב הדולרי של החברה באיגרות חוב. הערכות הן, שתזרים המזומנים של פרטנר ברבעון הרביעי השנה לא יעלה על 80 מיליון שקל, ועל כן החברה תפגר אחרי תחזיותיה בכ-50 מיליון שקל לפחות.



כמו כן, העריכה החברה שתזרימי הרבעונים הראשון והשני של 2003 יכניסו לקופתה כ-30 מיליון דולר נוספים, שישלימו את מסגרת המימון הנדרשת להקמת רשת הדור השלישי.



אך מאחר שפרטנר מתכוונת, בהתאם להצהרתה היום, להקדים את הקמת רשת הדור השלישי לרבעון הראשון של השנה הבאה, יוצא איפוא שהחברה "מפסידה" כ-15 מיליון דולר נוספים שהיו אמורים לשמש אותה במימון הקמת הרשת.



מכאן, שלא מן הנמנע שבפרטנר מתכוונים לבחון תנאי גיוס מזומן חדש. עמיקם כהן, מנכ"ל פרטנר, הכחיש היום שהכוונה בנסיעה של גלמן היא לבחון תנאי מימון חדשים להקמת רשת דור 3, אך ציין ש"החברה כל הזמן עם היד על הדופק".



פרטנר ביצעה בסוף השנה שעברה רישום מדף להנפקת ניירות ערך בסך של 400 מיליון דולר בארצות הברית, כשהיתה אמורה להחזיר 96 מיליון דולר מתוך האשראי שקיבלה מבנק הפועלים , בגין דרישתו של המפקח על הבנקים לפתרון בעיית ההחזקות הכפולות של קבוצת דנקנר. לבסוף, פרטנר לא עשתה כן, ושמרה על יתרת אשראי שלה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully