וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה סיימה את אוקטובר עם גירעון גדול מהציפיות - 2.77 מיליארד שקל

ליאור כגן

4.11.2002 / 15:22

לפני כשבועיים אמר החשב הכללי ל-TheMarker: "הגירעון באוקטובר ונובמבר אמור להסתכם בכ-1.5-2 מיליארד שקל בממוצע לחודש" * ניר גלעד: "אם לא תהיה נפילה דרמטית בהכנסות - נעמוד ביעד הגירעון של 3.9%"



הממשלה סיימה את חודש אוקטובר עם גירעון גדול של 2.766 מיליארד שקל בפעילותה הכוללת, כך עולה מאומדנים ראשונים של ביצוע התקציב, שנערכו באגף החשב הכללי באוצר. מתחילת השנה נרשם גירעון בפעילות הממשלה בסך של 12.282 מיליארד שקל.



הגירעון הגדול בתקציב בחודש אוקטובר נובע בין היתר מהמשך הירידה בהכנסות המדינה ממסים. לפני כשבועיים אמר החשב הכללי באוצר, ניר גלעד ל-TheMarker כי, "הגירעון באוקטובר ונובמבר אמור להסתכם בכ-1.5-2 מיליארד שקל בממוצע לחודש". נתוני הגירעון של אוקטובר עשויים לבשר על כך שהממשלה תסיים את השנה עם חריגה קלה מיעד הגירעון, במידה שהגירעון בחודשיים הנותרים יהיה גבוה מהציפיות.



בחודש אוקטובר הסתכם הגירעון בפעילותה המקומית של הממשלה (ללא מתן אשראי נטו) בסך של 2.849מיליארד שקל, ומתחילת השנה נרשם גירעון ללא מתן אשראי, בסך של 12.217 מיליארד שקל.



בפעילות הממשלה בחו"ל בחודש אוקטובר, נרשם עודף של 83 מיליון שקל ומתחילת השנה גירעון של 65 מיליון שקל.



הממשלה מימנה את פעילותה בחודש אוקטובר על ידי גיוס הון בחו"ל נטו בסך של 120 מיליון שקל, גיוס הון מקומי נטו בסך של 2.991 מיליארד שקל, ועלייה ביתרות בבנקים בסך 531 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully