וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריל לינץ': טבע תשיג 40% מהשוק הגנרי של האוגמנטין, שיתרום לה 47 סנט לרווח הנקי ב-2003

שירלי יום-טוב

4.11.2002 / 18:49

"ז'נווה של נוברטיס נתקלת בבעיית זמינות של אחד המרכיבים וכל שחקן חדש יתקבל בביקוש גובר"; מעלים מחיר יעד ל-90 ד' תחת מחיר קודם של 80 ד';



"הגירסה הגנרית של האוגמנטין - דחיפה גדולה קדימה עבור טבע ; צפי לתוצאות מצוינות ברבעון הרביעי וברבעון הראשון של 2003". זו הכותרת של הדו"ח של מריל לינץ' על טבע מהימים האחרונים, שמביאה את האנליסט פול וודהאוס להעלות את מחיר היעד של טבע ל-90 דולר תחת מחיר יעד קודם של 80 דולר.



כיצד מצליחה טבע לקלוע לתחזיות השורה העליונה ולהביס את תחזיות השורה התחתונה באופן עקבי? וודהוס מציין כי העניין קשור לאופן ההתנהלות של עסקיה הגנריים בארה"ב. "מוצרים חדשים שטבע מציגה לשוק האמריקאי דורשים השקעת עלות נוספת קטנה בצד ההוצאות ולכן ניתן לומר שההכנסות שיוצרו מגיעות היישר לשורה התחתונה", הוא אומר.



"אנו מנסים למצוא 'חורים' בדו"חות של הרבעון השלישי שהיו מעודדים מאוד", אומר וודהאוס ומצביע על הוצאות המחקר והפיתוח שהסתכמו ב-40.6 מיליון דולר, ועלו על תחזית בית ההשקעות. גם הוצאות ההנהלה וכלליות שהסתכמו ב-108 מיליון דולר עלו ב-10 מיליון דולר על התחזית של וודהאוס אך הוא מייחס את רובן להשקת הקופקסון באירופה.



יחד עם ה'חורים' הקלים שהוא מוצא בדו"חות, הרי שהוא מציין כי הצנרת של החברה מורכבת מ-59 תרופות הממתינות לאישור סופי, שמסתכמות במכירות שנתיות של 27 מיליארד דולר (במונחי המוצרים המקוריים). 41 מתוך ה-59 הן תרופות שהוגשו במסלול אישור של Paragraph 4 שצפוי להקנות לה בלעדיות למשך 180 יום. "גם ללא הכללת האוגמנטין אנו צופים צמיחה יציבה מאוד של 12%-13% בעסקיה הגנריים של החברה בארה"ב ב-2003". ביחס לתרופת הרמרון שטבע ממתינה לפסיקת בית המשפט בעניינה, וודהאוס מציין כי היא תוכל להוסיף 25-35 סנט לשורה התחתונה בשנת 2003 אם תתקבל פסיקה בקרוב.



ביחס לאוגמנטין וודהאוס מציין כי ההשקה של גלקסו סמית קליין את הגירסה הפדיאטרית של התרופה צמצמה את פוטנציאל השוק מ-1.3 מיליארד דולר ל-1.1 מיליארד דולר. הכניסה של חטיבת ז'נווה של נוברטיס לשוק האוגמנטין הביאה לתפיסה של נתח שוק של 40% על ידה, אך לדעתו ז'נווה נתקלת כעת בבעיית זמינות של אחד המרכיבים בתרופה. השערה זו נתמכת לדעתו בעובדה שמכירותיה של ז'נווה לא עלו למרות שמדובר בעונה החזקה של מכירות התרופה, וכי מכירות התרופה באופן כללי עלו לאחרונה. לדעתו החשיבות של נתון זה היא גבוהה שכן שחקן חדש, טבע במקרה זה, שייכנס כעת לשוק, ייתקל בביקוש גובר לתרופה.



במריל לינץ' מעלים מספר תסריטים אפשריים לגבי החדירה של טבע לשוק ומידת ההשפעה של מכירות האוגמנטין על דו"חותיה של החברה. התסריט המועדף עליהם הוא שטבע תשיג כ-40% מכלל השוק הגנרי וזה יתרום לה 47 סנט לשורה התחתונה של דו"חות 2003.



ביחס לרנבקסי ההודית, וודהאוס מציין כי החברה הודיעה שהיא לא תשווק את הגירסה הגנרית שלה לאוגמנטין עד לפסיקה סופית בעניין הפטנט על התרופה. לכן, וודהאוס מצפה לראות את רנבקסי בשוק לאחר תחילת השנה הבאה.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully