וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביוטכנולוגיה כללית משנה את הסכם ההפצה של האוקסנדרין ותחל להפיץ בעצמה את התרופה

שירלי יום-טוב

4.11.2002 / 19:47

אילנות בטוחה: המהלך יאפשר לביוטכנולוגיה להיות קשובים למלאים ולמכירות של התרופה שהיו תנודתיות מאוד עד כה; מניית החברה מוסיפה 8%



חברת ביוטכנולוגיה כללית הודיעה היום כי היא משנה את הסכם ההפצה של תרופת האוקסנדרין, כדי לחסוך בעלויותיה. עד כה הפיצה ביוטכנולוגיה את האוקסנדרין, המיועד לטיפול באיבוד משקל שלא מרצון, באמצעות חברת Accredo שרכשה את Gentiva עמה נחתם ההסכם המקורי, ב-2002. מעתה תפיץ ביוטכנולוגיה את התרופה בעצמה למפיצי המשנה כדי לחסוך גורמים בשרשרת ההפצה.



סופי גלפר, אנליסטית בית ההשקעות אילנות בטוחה, מציינת כי ההודעה של היום מסמנת בפועל את המעבר לשיווק ישיר של האוקסנדרין, מהלך שיווקי עליו דיברה החברה בשנה האחרונה. עד כה Accredo הפיצה את האוקסנדרין בעיקר עבור שוק חולי האיידס, הסובלים במקרים רבים מאיבוד משקל לא רצוני ושרשרת ההפצה כללה את ביוטכנולוגיה כללית שמכרה לאקרדו, וזו האחרונה מכרה למפיצי משנה. גלפר מציינת כי כך נוצרה לביוטכנולוגיה כללית בעיה בזרמי ההכנסות, שהיו תנודתיים מאוד. בעיה זו החריפה לאור העובדה שהאוקסנדרין מהווה את החלק הארי של הכנסות ביוטכנולוגיה כללית ושוק ההון לא אהב את התנודתיות הרבה, היא מציינת.



גלפר מסבירה כי המשמעות של ההודעה מהיום היא שביוטכנולוגיה תמכור מעתה ישירות למפיצים המשניים ואילו אקרדו תמשיך לספק לה שירותים שונים כגון אחסון למשל. "זה יאפשר לביוטכנולוגיה להיות עם היד על הדופק בכל הקשור למלאים ולמכירות התרופה, ולא להיות רק גורם בשרשרת ההפצה". היא אומרת.



יש לציין כי אקרדו הפיצה עד כה את התרופה כאמור בעיקר בקרב חולי איידס. גלפר מציינת כי שוק נוסף, הגדול ביותר כיום, של האוקסנדרין הוא זה של חולים סיעודיים, והוא מוערך ב-2 מיליארד דולר לשנה. גלפר מוסיפה כי בתחום הסיעודי, לביטכנולוגיה הסכם שת"פ והפצה עם חברת אבוט, הנחשבת לבעלת גישה רחבה לשוק החולים הסיעודיים.



מניית ביוטכנולוגיה כללית מגיבה היום בחיוב להודעת החברה, והיא מוסיפה כעת 8% למחיר של 3.3 דולרים במשקף לחברה שווי שוק של 196 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully