וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: עליות בעקבות מניות הבנקים והטכנולוגיה; אופטימיות לגבי אפשרות להורדת ריבית

רונן סרברניק

4.11.2002 / 20:07

הבנק ההולנדי ABN אמרו עלה ב-7.8% לאחר שדיווח על רווח של 589 מיליון דולר ברבעון השלישי; בריטיש טלקום נסגרה בעליה של 7.5%



עליות שערים חדות נרשמו באירופה בעקבות דו"חות מוצלחים של בנק ABN אמרו וחברת התעופה ריינאייר. ציפיות להורדת ריבית בארה"ב, גוש היורו ובריטניה מוסיפות אף הן לאווירה החיובית. מדד FTSE בלונדון עלתה ב-3.6%; פרנקפורט עלתה ב-5.1%; פאריס ב-3.5%.



בטורקיה נסגרה בורסת איסטנבול בעליה של 6.1% בעקבות נצחון המפלגה האיסלאמית הטורקית בבחירות. הלירה הטורקית, שנפלה ביום שישי ב-1.686 מיליון לירה לדולר, התאוששה ב-0.7% ונסחרת ב-1.706 מיליון לירה לדולר. מפלגת הצדק והפיתוח, AKP, בראשותו של רג'פ טייפ ארדואן, זכתה בבחירות ברוב של 34% לאחר ספירת 99.9% מהקולות. מפלגת העם הרפובליקאית המרכזית-שמאלנית זכתה ב-19% מהקולות.



הבנק הפדרלי עשוי לפעול השבוע ולהוריד את הריבית, לראשונה מאז דצמבר 2001. סקרים בקרב סוחרי אג"ח הפועלים ישירות מול הבנק, מראים כי רוב גורף מצפה להורדת ריבית של רבע אחוז. הריבית הנוכחית של הבנק הפדרלי היא 1.75%, הנמוכה ביותר מזה ארבעה עשורים. במקביל, גוברים הסיכויים להורדת ריבית בגוש היורו ובבריטניה.



הבנק ההולנדי ABN אמרו עלה ב-7.8% לאחר שדיווח על רווח של 589 מיליון דולר ברבעון השלישי, צמיחה של 24% לעומת הרבעון המקביל. היה זה הרבעון הראשון של עלייה ברווח לאחר שמונה רבעונים רצופים של נסיגה. הבנק ייחס את הצמיחה לקיצוץ בעלויות, על רקע תנאי השוק המאתגרים.



בעקבותיו נרשמו עליות במגזר הבנקאות: בנק ING הוסיף 5.3%.2%; דויטשה בנק עלה ב-9.5%; בארקלי'ס עלה ב-7.3% ולויידס TSB עלה ב-8.3%.



מניות וודאפון ו-MM02 עלו ב-8.6% ו-10.3% בהתאמה לאחר שעיתון ה"פייננשל טיימס" דיווח כי חברת הסלולר האצ'יסון 3G, דיווחה כי אינה צפויה לעמוד בתאריך היעד להשקת מכשירי הסלולר לדור השלישי. מניית בריטיש טלקום נסגרה בעלייה של 7.5%, לאחר שהחברה דיווחה על עסקת outsourcing שסגרה עם ענקית מורי ההיגינה יונילוור. החברה מעריכה את שווי העסקה ב-1 מיליארד יורו.



חברת התעופה האירופית ריינאייר זינקה ב-13.8% לאחר שהיכתה את התחזיות עם זינוק של 73% ברווח במחצית השנה שהסתיימה בסוף ספטמבר, בזכות מבצעים מיוחדים וקיצוץ עלויות. הרווח הנקי הסתכם ב-112 מיליון דולר, על גידול של 40% במכירות, ל-270 מיליון דולר.



ויוונדי יוניברסל ירדה ב-1.8%. היום הודיעה ויוונדי כי משרד התובע הכללי של ארה"ב ורשות ני"ע פתחו בחקירה ראשונית נגדה. ויוונדי כבר נתונה תחת חקירה של רשות ני"ע ומשרד המשפטים בצרפת, בחשד כי הטעתה את המשקיעים בהצהרות כוזבות לגבי מצבה הפיננסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully