וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת הטלויזיה NBC תרכוש את רשת בראבו של כייבלויז'ן תמורת 1.25 מיליארד דולר

רונן סרברניק

4.11.2002 / 20:34

כייבלוויז'ן תקבל מניות GE ב-465 מיליון דולר ועוד 53.5 מיליון ממניות כייבלוויז'ו אשר כעת נמצאות בשליטת NBC; חברת MGM תקבל 250 מיליון דולר במזומן



רשת NBC האמריקאית, שבשליטת ג'נרל אלקטריק, הודיעה היום על רכישת רשת בראבו של חברת כייבלוויזן סיסטמס במחיר של 1.25 מיליארד דולר, רכישה אשר מעניקה ל-GE תוכניות דוגמת "וויל וגרייס" ו"סטורדיי נייט לייב".



התשלום עבור הרשת יחולק בין כייבלויז'ן ו-MGM, בשליטת דיסני (סימול DIS) בשיעור של 80% ו-20% בהתאמה. המכירה תסייע לכייבלויז'ן אשר קופת מזומניה הולכת ומתרוקנת.



ערוצי בראבו, הנצפים ביותר מ-68 מיליון בתי אב, צפויות לשפר את הרייטינג ואת הכנסות הפרסום של NBC. רשת הכבלים בראבו כוללת את ערוץ הבידור בראבו, ערוץ הסרטים העצמאי של כייבלוויז'ן, ערוץ אמריקן מובי קלסיקס ואת WE - ערוץ הבידור לנשים. רכישת בראבו תעניק ל-NBC את ערוץ הכבלים הראשון שלה בתחום הבידור, בו תוכל לשדר את סדרות הדרמה והקומדיות הפופולריות שלה, ביניהן חברים ו-ER.



NBC שולטת כעת גם ברשתות MSNBC ו-CNBC ו-טלמונדו, רשת הטלויזיה בספרדית השנייה בגודלה בארה"ב.



בהתאם להסכם, תקבל כייבלוויז'ן ממניות GE בסכום של 465 מיליון דולר ועוד 53.5 מיליון ממניות כייבלוויז'ו אשר כעת נמצאות בשליטת NBC; חברת MGM תקבל 250 מיליון דולר במזומן.



כייבלוויז'ן נמצאת בלחץ מזומנים לאחר שלקחה הלוואות ענק במטרה לשדרג את רשתות הכבלים שלה. בחודש אוגוסט מסרה החברה כי היא מתכוונת לגייס 900 מיליון דולר נוספים ע"י מכירת רשת בתי הקולנוע "קלירוויו" ומכירת 26 חנויות אלקטרוניקה מרשת וויז.



גם בראבו וגם NBC, רשת הטלוויזיה המדורגת במקום הראשון בקרב צופי טלוויזיה בין הגילאים 18-49, מושכות למסך הקטן קהל בעל הכנסות גבוהות, של כ-75 אלף דולר בשנה. קבוצת יעד זו היא המבוקשת ביותר בקרב חברות הפרסום מכיוון והם יכולים לרכוש יותר מוצרים ושירותים.



כמו כו נמצאת כייבלוויז'ן על סף חדירה לתחום הלוויינים, באמצעות עסקה עם אקוסטאר. יוז ואקוסטאר יאפשרו לחברה להשתמש בתדרים וציוד לווייני שבבעלותן בתמורה לאישור המיזוג ביניהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully