וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ציפיות להורדת ריבית משכו את השווקים מעלה; גייטווי זינקה ב-20%

רונן סרברניק

4.11.2002 / 23:45

מיקרוסופט עלתה ב-5% בעקבות הפסיקה לטובתה; כייבלוויז'ן זינקה ב-16.1% לאחר שהודיעה כי תמכור את רשת ערוצי בראבו ל-NBC - החברה האם GE עלתה ב-2%



מיקרוסופט נתנה את האות לעליות שערים במגזר הטכנולוגיה, בעקבות יישוב הסכסוך המשפטי עם רשויות ההגבלים העסקיים בארה"ב. ענקית התוכנה סגרה את יום המסחר בעלייה של 5%. לעליות ברחבי השוק תרמה גם ציפייה להורדת ריבית על ידי הבנק הפדרלי ביום רביעי.



לאחר אכזבה מנתונים כלכליים חלשים השתנה כיוון הרוח בוול סטריט. החולשה המופגנת במגזר הייצור ובשוק העבודה צפויים להביא את הבנק הפדרלי להורדת ריבית, הראשונה מאז דצמבר 2001. היום דיווחה הממשלה על נתוני הזמנות מבתי חרושת לחודש ספטמבר, בהם נרשמה ירידה של 2.3% - ירידה קטנה מהתחזיות.



מיקרוסופט עלתה ב-5% לאחר שביהמ"ש הפדרלי בארה"ב אישר את ההסדר בינה לבין משרד המשפטים. תשע מ-18 המדינות שתבעו את מיקרוסופט הצטרפו להסכם הפשרה. מיקרוסופט נדרשת לחשוף את קוד המקור של חלק מתוכנותיה בפני מתחרות, ותאפשר ליצרניות מחשבים להתקין תוכנות יישומים מתחרות.



על מיקרוסופט ייאסר גם לפעול נגד חברות או יצרניות מחשבים שיחליטו שלא להשתמש במוצריה. היא לא תוכל לכלול בחוזים סעיפים שיחייבו חברות לתמוך רק במוצריה. לפי הפשרה, מיקרוסופט תחויב למכור את מערכות ההפעלה שלה ליצרניות מחשבים תחת חוזה אחיד. נקבע גם כי ועדה מיוחדת תפעל כדי לפקח על יישום ההגבלות - שתוקפן יפוג לאחר חמש שנים.



סאן מיקרוסיסטמס , התובעת מיליארד דולר בפיצויים ממיקרוסופט, ירדה ב-3.1%.



עליות נרשמו גם במניות השבבים ויצרנית ציוד התקשורת. אינטל עלתה ב-1.6%; סיסקו ב-4.7%. מיקרון, אשר תבעה כי ממשלת ארה"ב תטיל מכסים על יבוא שבבים מדרום קוריאה, נסגרה בעליה של 2.9% לאחר שפתחה את המסחר בזינוק של 16%.



ג'נרל אלקטריק הודיעה היום על רכישתה של אוסמוניקס (סימול OSM), יצרנית מערכות סינון מים, תמורת 253 מיליון דולר במניות ובמזומן. מחיר השוק של אוסמוניקס, נכון לסגירה ביום שישי, היה 196 מיליון דולר, כך שהרכישה כוללת פרמיה של 28%. מניית GE עלתה ב-2%.



כייבלוויז'ן (סימול CVC) עלתה ב-16.1% לאחר ש-NBC, חטיבה של GE, הודיעה על רכישת ערוצי בראבו שבבעלות כייבלוויז'ן, תמורת 1.25 מיליארד דולר.



חברת המחשבים האישיים גייטווי (סימול GTW) הודיעה היום על כניסתה לשוק מסכי הפלסמה לטלויזיות. החברה חשפה מסך פלסמה בגודל 42 אינצ' אשר ימכר במחיר הנמוך בכ-50% ממחיר מסכי המתחרות. מניית החברה זינקה ב-20%.



מניות חברת התעופה יונייטד איירליינס (סימול UAL) נסגרו בעלייה של 19.1% בעקבות הסכמה שהשיגה עם שני ועדי העובדים של החברה בנוגע לקיצוץ משכורות שצפוי למנוע את פשיטת הרגל של החברה. אמריקן איירליינס (סימול AMR) עלתה ב-6.6%; קונטיננטל איירליינס ב-12%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully