וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיטב דש על פרישת ויגודמן: "טבע מחפשת כיוון חדש"

הלל קורן

7.2.2017 / 9:42

דרמה לילית בטבע: המנכ"ל ארז ויגודמן פורש. האנליסט זיו נרקיס: "בעיותיה המבניות של טבע עמוקות ולא קלות לפתרון. יש לדירקטוריון הרבה עבודה לא פשוטה לעשות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארז ויגודמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

בצל הדרמה הלילית בטבע, עם פרישת המנכ"ל ארז ויגודמן, מציין היום (ג') האנליסט זיו נרקיס ממיטב דש ברוקראז' כי "הודעת הפרישה של ויגודמן אינה מפתיעה. מצבה הלא פשוט של החברה עמוסת החוב, אשר צפויה לאבד את הפטנטים המגנים על מכונת הכסף העונה לשם קופקסון ידוע, מוכר ומתומחר כבר בשוק. סביר להניח שדירקטוריון טבע התחיל להיות מעורב לאחרונה יותר ויותר בניהול השוטף של החברה, מה שהפך את עבודתו של ויגודמן לקשה ומסובכת עוד יותר".

נרקיס מוסיף כי "ביצועי המניה המאוד לא מוצלחים ועודף כישלונות בביצוע רכישות שנראות כעת כנמהרות ואף מיותרות, הביאו בסבירות גבוהה ללחצים לא פשוטים בסביבתו הקרובה של המנכ"ל המתפטר והיו כנראה מהסיבות המרכזיות להחלטתו. במצב הנוכחי, טבע נטולת מנכ"ל, עמוסת חוב ומחפשת כיוון ומיקוד עסקי חדש שעה שקופקסון מתקרבת לסוף דרכה כתרופת מקור נטולת תחרות. דירקטוריון טבע יהיה חייב לקבל החלטות מהירות במטרה לשמור על היש והקיים, אשר לא נראה מלהיב במיוחד אך מגלם בשוויו הנוכחי את רוב המכות אשר ספגה החברה במהלך השנתיים האחרונות".

במיטב דש מסבירים כי השוק מניח לטבע בתרחיש השלילי רווח של כ-4 דולר למניה בשנת 2018 בשל תחרות גנרית לקופקסון. השוק מניח מכפיל של 8 פעמים על הרווח הזה ומגיע למחיר מניה של כ-32 דולר, סביבו נסחרת המניה בתקופה האחרונה.

עם זאת, מסביר נרקיס כי לטבע צנרת פיתוח מעניינת (טיפול בתנועות גוף לא רצוניות ותרופה לטיפול במיגרנה כרונית ואפיזודית הנמצאת בשלבים מתקדמים של פיתוח).

"הרעיון של פיצול טבע לשתי חברות, אחת גנרית עמוסת חוב ובעלת תזרים ידוע ויציב, והשנייה חברת פיתוח תרופות מקור בעלת פוטנציאל מעניין, אינו חדש. ייתכן מאוד שדירקטוריון טבע התחיל לבדוק אפשרות ממשית של פיצול החברה לשתי ישויות תפעוליות נפרדות במטרה לנסות לייצר ערך רב יותר לבעלי המניות", כותבים במיטב דש, ומוסיפים כי "סביר להניח כי ויגודמן, כמנכ"ל עצמאי, דעתן ומאוד מסודר כלכלית, הגיע כנראה למסקנה שחופש הפעולה שמקבל אינו עומד בהלימה לציפיותיו מהתפקיד. הפרידה בין הצדדים אינה מפתיעה ולא נופלת על השוק כרעם ביום בהיר. בעיותיה המבניות של טבע עמוקות ולא קלות לפתרון. הכדור עכשיו בידיים של דירקטוריון טבע ויש לו הרבה עבודה לא פשוטה לעשות בתקופה הקרובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully