וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים יעניק אשראי לעסקים לצורך הנגשתם

וואלה! NEWS בשיתוף בנק הפועלים

12.2.2017 / 10:21

הבנק יציע אשראי בתנאים מועדפים לבתי עסק בסכום של עד 50 אלף שקל לצורך הנגשתם לבעלי מוגבלויות. אריק פינטו: "זו בראש ובראשונה סוגיה אנושית-חברתית"

כיסא גלגלים עם מקל בבית חולים תל השומר. ראובן קסטרו
כיסא גלגלים/ראובן קסטרו

בנק הפועלים החליט לסייע לעסקים קטנים להנגיש את בית העסק לאנשים עם מוגבלות. הבנק מציע אשראי של עד 50 אלף שקל בתנאים מועדפים לצורך הנגשת בית העסק, כך שבעל העסק יוכל לעמוד בדרישות החוק - המחייבות עסקים להנגיש את המבנים והשירותים הניתנים בהם. האשראי המוצע הוא עד סכום של 50 אלף שקל, לתקופה של עד 60 חודש, עם אפשרות לדחות את החזר תשלומי הקרן (גרייס) עד שלושה חודשים. שיעור הריבית: פריים + 1.5% ללקוחות בנק הפועלים (או פרייים + 1.75% ללקוחות שאר הבנקים).

כ-18% מהאוכלוסייה בישראל, כ-1.5 מיליון אנשים, הם אנשים עם מוגבלות מסוגים שונים. חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות הגדיר תאריכי יעד המחייבים את העסקים להנגיש הן את המבנים והן את השירותים הניתנים בהם. אי עמידה בהוראות החוק עלולה לגרור סנקציות משפטיות.

"עסק שיהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות ירוויח פעמיים", אמר מנכ"ל בנק הפועלים, אריק פינטו, "ראשית, הוא יוכל להרחיב את קהל הלקוחות שלו, ושנית – הוא יתרום בכך לחברה שוויונית וצודקת יותר בישראל. בנק הפועלים רואה בנושא הנגישות בראש ובראשונה סוגיה אנושית-חברתית, ואנו מאמינים שמחובתנו לסייע לבעלי עסקים לעמוד בדרישות להנגשת עסקיהם, ובכך לסייע לאוכלוסייה רחבה של אנשים עם מוגבלות בישראל".

המהלך של בנק הפועלים לקידום הנגשת עסקים מתבצע תוך שיתוף פעולה עם עמותת נגישות ישראל, שהיא הגוף המוביל המטפל בנושא הנגישות לאנשים עם מוגבלויות מהיבטיו השונים, ובין היתר מסייע, מלווה, מנחה ותומך בעסקים, רשויות וארגונים בהליכי התאמתם לדרישות החוק ולהפיכתם לנגישים.

יובל וגנר מייסד עמותת נגישות ישראל אמר: "עמותת נגישות ישראל גאה להיות שותפה לבנק הפועלים במהלך לקידום המודעות וההנגשה בפועל של עסקים קטנים ובינוניים. אנחנו מאמינים ש'ארגז כלי הנגישות' שהבנק והעמותה פיתחו לעסקים, סט של כלים כגון חומרי הסברה, הדרכה ובמיוחד קרן ייעודית לסיוע במימון ההשקעה בהנגשה.השקעה בנגישות הינה מהווה WIN WIN הן לקידום הנגישות לאנשים עם מוגבלויות והן לרווחיות העסקים.העמותה מזמינה את העסקים לעשות שימוש בארגז כלי הנגישות כי עסק נגיש שווה לעסק מרוויח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully