וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יסובסדו עזרים טכנולוגיים לסיוע לעיוורים

12.2.2017 / 14:40

משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים החל לסבסד מכשיר אלקטרוני לזיהוי והקראה לבעלי לקויות ראייה ועיוורים

סיוע לעיוורים.
סיוע לעיוורים

משרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים פרסם את התקנות חדשות במתן טיפול סוציאלי לעיוורים (תע"ס). התקנות, אשר קובעות את גובה הסבסוד שתעניק המדינה לטכנולוגיות מתקדמות המסייעות לאנשים עם מוגבלות ראייה, יאפשרו שיפור משמעותי באורח חייהם של ציבור העיוורים ובעלי לקויות הראייה.

בין הטכנולוגיות המגוונות להן אושר סבסוד ממשלתי, נכלל תקציב משמעותי לרכישת הטכנולוגיה המהפכנית של חברת "אורקם" הישראלית. אורקם, מהפכנית בתחום הראייה הממוחשבת ומערכות לומדות, משלבת אינטליגנציה מלאכותית מתקדמת ומאפשרת סיוע ללקויי ראייה בפעולות שגרתיות. הטכנולוגיה החדשנית מבוססת על מצלמה זעירה המולבשת על משקפיים, ובהתאם להוראת המשתמש מצלמת את האובייקט מול עיניו ומקריאה את הטקסט ישירות לאוזנו. הטכנולוגיה מיועדת לקריאת חומרים כתובים כדוגמת עיתונים, מסמכים במחשב או בטאבלט, זיהוי מוצר ומרכיביו, קריאת שלטי חוצות, תפריטים במסעדות ושלל אובייקטים נוספים אליהם מתקשים בעלי לקות הראייה להיחשף. כעת, הודות לסבסוד, תוכל החברה להנגיש את הטכנולוגיה הייחודית לכלל בעלי לקויות הראייה בישראל.

על פי התקנות החדשות שפורסמו, כל אדם המחזיק תעודת עיוור ייהנה מהשתתפות משמעותית בסבסוד הטכנולוגיה. אלו הזכאים לסל שיקום בביטוח לאומי (סטודנטים ואנשים בדרך לשילוב בשוק העבודה) יקבלו את הטכנולוגיה במימון מלא כחלק מהתאמה בעמדת העבודה.

מתן בר נוי, מנהל הפעילות בישראל: " הסבסוד המשמעותי של הטכנולוגיה מעניק לעיוורים הישראלים יתרון ויאפשר להם עצמאות והפחתת תלות בסביבתם, כך שיוכלו לעשות בעצמם מגוון פעולות נרחב, שעד היום עשו בעזרת הסביבה הקרובה להם. אורקם חרטה על דגלה לרתום את עוצמת הראייה המלאכותית, במטרה לסייע לאנשים עם לקויות ראייה ולהוביל את המהפכה הטכנולוגית לתחומי בריאות שיסייעו בפעולות שגרתיות. OrCam- MyEye משווק כיום גם בבריטניה, ארה"ב אוסטרליה, גרמניה, ספרד, ועוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully