וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגדל מציעה לורטהיים-עופר מניותיה בלאומי בתמורה לשליטה במזרחי

סמי פרץ

5.11.2002 / 7:20

מגדל מחזיקה ב-9.5% מהונו של בנק לאומי ומעוניינת למכור את חבילת המניות הזו, משום שבנק ישראל אינו מתיר לה לרכוש את השליטה בלאומי



חברת הביטוח מגדל מציעה לבעלי השליטה בבנק המזרחי, קבוצת ורטהיים-עופר, לבצע עסקה של החלפת מניות, שעל פיה, תשלם מגדל עבור מניותיהם בבנק המזרחי במניות של בנק לאומי. מגדל מחזיקה ב-9.5% מהונו של בנק לאומי ומעוניינת למכור את חבילת המניות הזו, משום שבנק ישראל אינו מתיר לה לרכוש את השליטה בלאומי.



בחודשים האחרונים האיצה מגדל את המגעים לרכישת השליטה בבנק המזרחי מידי מוזי ורטהיים ומשפחות סמי ויולי עופר. קבוצת ורטהיים-עופר מחזיקה ב-52% מהונו של בנק המזרחי ומעוניינת למכור את אחזקותיה בבנק.



ואולם מגדל תתקשה לממן את העסקה, משום שחלק נכבד מהונה הושקע במניות של בנק לאומי. במשך השנתיים האחרונות רכשה מגדל 8% מבנק לאומי, וכמו כן היא מחזיקה ב-1.5% נוספים כנגד השקעות של כספי פוליסות הביטוח המשתתפות ברווחים. מגדל השקיעה ברכישת מניות לאומי כמיליארד שקל, ושווי חבילת המניות בבורסה כיום הוא כ-603 מיליון שקל בלבד (715 מיליון שקל כולל כספי הפוליסות). שווי השוק של 52% ממניות בנק המזרחי כיום הוא 1.1 מיליארד שקל.



עקב הפער בין שווי השוק לשווי המאזני של ההשקעה בלאומי, הזמינה מגדל הערכת שווי חיצונית לבנק לאומי ממשרד רואי החשבון קסלמן וקסלמן. הערכת השווי אמורה להימסר למגדל בימים הקרובים, ועל פי מסקנותיה, יוחלט אם לבצע הפרשה בגין ירידת ערך ההשקעה.



העסקה של החלפת המניות בין מגדל לקבוצת ורטהיים-עופר תכלול תשלום נוסף מצידה של מגדל, משום שערכן של מניות החברה בלאומי נמוך מערכן של מניות השליטה בבנק המזרחי המצויות בידי הקבוצה בכ-500 מיליון שקל. גורם הקשור למגדל אישר כי הועברה לורטהיים-עופר הצעה לקבל את מניות החברה בבנק לאומי בתוספת מזומנים.



המפקחים על הבנקים ועל הביטוח עתידים לאשר את ביצוע העסקה, ואולם הם ידרשו כי בנק לאומי ידלל את חלקו במגדל. כיום מחזיק הבנק ב-20% מהון המניות של מגדל, והתנאי המרכזי למכירת השליטה בבנק המזרחי למגדל הוא שלאומי ימכור את חלקו במגדל כדי לצמצם את פוטנציאל הריכוזיות וניגודי העניינים. לאומי יתנה את מכירת חלקו במגדל בקבלת הצעה אטרקטיווית לחבילת המניות שהוא מחזיק.



חברת הביטוח האיטלקית ג'נרלי, השולטת בחברת מגדל, נתנה ליו"ר מגדל אהרון פוגל ולמנכ"ל החברה, איזי כהן, אור ירוק כדי לבדוק את האפשרות לרכישת בנק המזרחי, ואולם עדיין לא אישרה את ביצוע העסקה. מנכ"ל בנק המזרחי, ויקטור מדינה, אמור לנסוע בקרוב לאיטליה כדי להציג לראשי ג'נרלי את הבנק ואת יתרונות העסקה הנרקמת.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully