וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאה דנקנר עשויה לבטל דרישותיה מבני המשפחה - אם ירכשו מלוא מניותיה בקבוצה

5.11.2002 / 7:25

הדרישות כללו מימוש זכות סירוב ראשונה שיש לה, לטענתה, לרכישת מניות בני המשפחה בחברת דור כימיקלים והצטרפותה למכירת אחזקותיהם בתעשיות מלח



לאה דנקנר עשויה לבטל את דרישותיה מבני משפחתה, שמעכבות את עסקת אלרן , אם אלה יסכימו לרכוש את מלוא אחזקותיה בחברות הציבוריות של קבוצת דנקנר - תעשיות מלח , דור כימיקלים ודנקנר השקעות - כך מסרו מקורבים למגעים. שווי אחזקותיה מוערך ביותר מ-50 מיליון דולר על פי שווי החברות שנקבע לעסקת אלרן. ככל הנראה, מוכנים בני המשפחה לצרף אותה למכירה רק באופן יחסי לחלקה בחברות.



הצדדים אישרו, כי מתנהלים מגעים למציאת חלופות לדרישותיה המקוריות של דנקנר. הדרישות כללו מימוש זכות סירוב ראשונה שיש לה, לטענתה, לרכישת מניות בני המשפחה בחברת דור כימיקלים והצטרפותה למכירת אחזקותיהם בתעשיות מלח. בני משפחות דנקנר האחרות טענו כי אין לה זכות סירוב לרכישת השליטה בדור כימיקלים, כיוון שלא ניתן להפריד את החברה ממכלול עסקת אלרן.



עסקת אלרן אמורה ליצור ארגון מחדש בחברות הקבוצה. במסגרת העסקה ירכשו חברת אלרן השקעות והחברה הבת אלרן החזקות את השליטה בכל אחת מהחברות דור כימיקלים, דנקנר השקעות ותעשיות מלח. השליטה בקבוצה תעבור ממשפחות אברהם, שמואל, יצחק, דוד ולאה דנקנר ומשפחת צבי מור, לידי משפחות שמואל ואברהם דנקנר ומור. העסקה נחתמה באוגוסט 2002. מועד השלמתה תוכנן לאוקטובר 2002 ונדחה לאמצע נובמבר עם אופציה לדחייה עד אמצע דצמבר 2002.



המגעים להסדרת הדרישות מתנהלים בין עו"ד אהוד סול המייצג את לאה דנקנר, יורם ראב"ד המייצג את אלרן ואת בני המשפחות שמואל ואברהם דנקנר ומשפחת צבי מור ועו"ד רם כספי המייצג את יצחק ונוחי דנקנר. הצדדים לא הציגו הצעות רשמיות אך נמסר, כי נשללה האפשרות לצרף את לאה לגרעין השליטה באלרן, כיוון שלאחר שנים ארוכות של סכסוך בינה לבני המשפחה הניחו הצדדים, כי לא יוכלו לנהל במשותף את החברה.



כן דחתה לאה ככל הנראה הצעה לאפשר לה להצטרף למכירה לאלרן על פי חלקה היחסי בכל אחת מהחברות. לא ניתן לפרוץ את מסגרת עסקת אלרן שעומדת על 215 מיליון דולר, ולפיכך יצטרכו כל בני המשפחה למכור את חלק הארי מאחזקותיהם ולהישאר עם אחזקות נמוכות בחברות הקבוצה למעט אלרן.



המקורבים ציינו, כי דנקנר אינה מוכנה להישאר עם "זנבות" של כ-5%, כיוון שלהערכתה אלה יאבדו בהמשך מערכן. זאת, כיוון שבני משפחת דנקנר שישלטו באלרן עשויים לתעל פרויקטים רווחיים, לדוגמה בתשתיות, לאלרן השקעות ולא לדנקנר השקעות.



"דנקנר לא מוכנה להיות בעמדת מיעוט בכל אחת מהחברות ובוודאי שלא בדור כימיקלים", מסרו המקורבים. ההערכה היא, כי דנקנר לא תסתפק בפחות ממכירת מלוא אחזקותיה ובתנאים הטובים ביותר בהם ימכרו בני משפחות אברהם ושמואל דנקנר ומור את אחזקותיהם לאלרן. ההסכם איתם קובע כי יקבלו את תמורת המניות במזומן בתשלום מיידי. ההסכם עם יצחק קובע כי יקבל את התמורה בשני תשלומים במשך שנה, ואילו ההסכם עם דוד קובע כי יקבל את כספו בשלושה תשלומים שיתפרסו על פני שלוש שנים.



ההערכה היא, כי בהיעדר הסכמה יגלוש הדיון לביהמ"ש ויימשך שנים. כדי להימנע מכך הבהירו בני המשפחה, כי יתבעו מלאה פיצויים במאות מיליוני דולרים, אם כתוצאה מדרישותיה הראשוניות יתבטלו עסקת אלרן והעסקה למכירת גרעין השליטה באי.די.בי לקבוצה בראשות נוחי דנקנר. עסקת אי.די.בי מותנית בשלב זה במכירת אחזקותיו של נוחי בתעשיות מלח לאלרן.



משפחת דנקנר נוטה להסכים לפשרה, שבמסגרתה יישאר דוד דנקנר בתפקידו כיו"ר כרמל כימיקלים, אמרו מקורבים למשפחה לאחר הדיון המשפטי שהתקיים אתמול בסכסוך בין דוד לבני המשפחה. לדברי המקורבים, "צריך להיות גם בני אדם, לא רק אנשי עסקים". מקורבים אחרים ציינו, כי בפגישה שתתקיים בתחילת השבוע הבא יוחלט אם דוד יישאר בתפקידו: "אם בני משפחת דנקנר ישתכנעו שהחברה מתנהלת בסדר, הוא יישאר בתפקיד", ציינו. עוד נמסר, כי "כרגע הצדדים מנסים לסדר את העניינים ולראות, אם אפשר לפתור את הבעיות בלי להדיח אנשים מתפקידם".



שופט ביהמ"ש המחוזי בתל אביב, יהודה זפט, החליט אתמול לאפשר את כינוס דירקטוריון כרמל כימיקלים, מבלי שתתקבל לעת עתה החלטה על פיטוריו של דוד. השופט זימן את הצדדים ללשכתו והללו הגיעו להסכמה ולפיה ב-10 בנובמבר תתקיים ישיבת דירקטוריון של החברה שבמסגרתה יקיימו הצדדים דיון בטענותיהם אך לא תתקבל כל החלטה אופרטיווית. כן הסכימו הצדדים כי במידה שלא יצליחו לגבש הסכמות לפתרון המחלוקות ביניהם, ייתן ביהמ"ש החלטה בתביעתו של דוד דנקנר.



הדיון עסק בבקשתו של דוד דנקנר למתן צו שימנע משאר בתי האב במשפחה, המשמשים כדירקטורים בכרמל כימיקלים , להדיחו מתפקידו. כרמל כימיקלים היא חברה פרטית בבעלות ששת בתי האב של משפחת דנקנר.



בסוף השבוע פנה דוד דנקנר לביהמ"ש, באמצעות עוה"ד יוסי אשכנזי ואבינעם כהן ממשרד יעקב ויינרוט, וטען, בין השאר, כי לפני שבועיים חתמו נציגי המשפחה, ובהם שמואל דנקנר, על הסכם המסדיר את תנאי פרישתו, לפיהם ימשיך לכהן כיו"ר דירקטוריון החברה עד 2004, אלא אם יחליט לפרוש לפני כן. ואולם שמואל דנקנר וצבי מור מנסים, בטענת שווא של חוסר התאמה לתפקיד, להדיח אותו מכהונתו ואף לשלול ממנו את תנאי הפרישה שהובטחו לו. דוד טוען כי החלטת יתר בתי האב לכנס את הישיבה כדי להביא לפיטוריו היא מטעמים זרים ופסולים, ובהם ניסיון לנצל את קרבתו לאחותו, לאה דנקנר, ולנקום בה על פעולות שנקטה בקשר לעסקת אלרן.



שלשום הגישו אחיו של דוד את תגובתם לבקשתו בצירוף תצהירו של צבי מור, יו"ר דור כימיקלים. בתגובה, שהוגשה באמצעות עוה"ד יורם ראב"ד וגיורא ארדינסט, הם טוענים כי בקשתם לזמן ישיבת דירקטוריון להעברתו של דוד מתפקידו אינה קשורה לעסקת אלרן, אלא נעוצה בקשיים בהם מצויה החברה.



בתגובה נטען כי בימים האחרונים נודע לאחים, בעקבות פנייה של בנקים שונים אל אחד מבעלי המניות של החברה, כי זו מצויה ביתרות חובה בסך כולל של עשרות מיליוני שקלים.



עוד נטען בתגובה, כי באחרונה נודע שדוד גרם להטעייתם של ספקים ונותני שירותים לחברה, בכך שהם נדרשו להגיש חשבונות לחברה, במקום למבקש עצמו, בגין שירותים ומוצרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully