וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: הקדמת הבחירות התקבלה בעלייה של 1.8% במעו"ף

גולן פרידנפלד

5.11.2002 / 17:16

טבע ירדה ב-2.6% עקב החלטת ביהמ"ש בארה"ב לא לאשר שיווק ה-FOSAMAX עד 2007; מכתשים אגן עלתה בכ-3.6%


יום המסחר בבורסה בתל אביב התאפיין בתנודתיות רבה מאז פתיחתו, על רקע הודעת ראש הממשלה ונשיא המדינה על הקדמת הבחירות לחודש פברואר. המסחר נפתח בירידות שערים של כ-1%, אולם מיד עם ההודעה על הקדמת הבחירות עברו המדדים לעליות של כ-1%. בשעות הצהריים חזרו המדדים להיסחר ביציבות, תוך נטייה לירידות שערים, אולם לקראת סגירת המסחר שבה והתחזקה מגמת העליות, לאחר שהתברר כי סוכנויות הדירוג הבינלאומיות לא מתכוונות להוריד את הדירוג של ישראל על אף הקדמת הבחירות.

רונן אביגדור, מנהל קרנות הנאמנות של אקסלנס, ציין כי הקדמת הבחירות התקבלה בחיוב שכן היא מכניסה מידה רבה של ודאות לשוק. "במקום לקיים כלכלת בחירות במשך כשנה, קוצצה תקופת הבחירות ל-3 חודשים, וההשפעות הכלכליות של הודעה זו ברורות: הפריצה התקציבית והסחטנות של המפלגות הקטנות ייעלמו, וההוצאה הציבורית על הבחירות תצטמצם", אמר.

מדד המעו"ף עלה בכ-1.8% לרמה של 330.94 נקודות, מדד ת"א 100 עלה בכ-1% לרמה של 325.09 נקודות ומדד התל-טק 15 עלה בכ-0.5% לרמה של 162.08 נקודות. מחזור המסחר הסתכם בכ-222 מיליון שקל.

מניית טבע ירדה בכ-2.6% בניגוד למגמה בשוק, על רקע החלטתו של בית המשפט המחוזי בארה"ב להאריך את תקופת הפטנט של תרופת ה-FOSAMAX המיוצרת על ידי חברת מרק עד לשנת 2007. היקף המכירות המשוער של התרופה נאמד נכון להיום בכ-1.8 מיליארד דולר. טבע, שפיתחה גירסה גנרית לתרופה, לא תוכל לעת עתה להתחיל בשיווקה של התרופה.

מניית כלל תעשיות עלתה בכ-2.8% על רקע הדו"חות של חברת פאנדטק, המוחזקת על ידה בשיעור של 34%. החברה דיווחה על הכנסות רבעוניות של כ-9.7 מיליון דולר - גידול של כ-4% לעומת ההכנסות ברבעון השני וירידה של כ-8% לעומת ההכנסות ברבעון המקביל. השורה התחתונה של פאנדטק מצביעה על הפסד נקי של כ-4.8 מיליון דולר או 33 סנט למניה - שיפור לעומת הפסד של כ-14.4 מיליון דולר או 1.02 דולרים למניה, שנרשם ברבעון המקביל. ההפסד הרבעוני היה נמוך מהתחזית המוקדמת של החברה להפסד של 34-38 סנט למניה.

מניית בזק סיימה את יום המסחר בעלייה של 2.4%. היום דיווחה פלאפון, המוחזקת על ידי בזק בשיעור של 50%, על קיטון של כ-60% בהפסד התפעולי לעומת הרבעון המקביל, אך על עלייה של כ-100% בהפסד התפעולי לעומת הרבעון הקודם. בנוסף חתמה היום בזק על חוזה לטכנולוגיית IP-VPN עם סיסקו בהיקף של עשרות מיליוני דולרים.

מניית מכתשים אגן המשיכה במסעה צפונה ועלתה בכ-3.6%. אתמול עלתה המניה בכ-7% בעקבות הדו"חות הכספיים של החברה, שהעידו על שיפור ברווח הנקי לרבעון השלישי וירידה קלה במכירות. העלייה ברווח של מכתשים אגן התאפשרה הודות לרכישות המוצרים החדשים שביצעה, אשר מאופיינים בשולי רווח גבוהים.

מניית שופרסל תיקנה מעט את הירידות החדות מאתמול בשיעור של 5.7%, ועלתה בכ-1.8%. שופרסל דיווחה אתמול על הרעה בתוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי, שכללו ירידה של 4% במכירות וצניחה של 63% ברווחי החברה לרמה של 20 מיליון שקל. גם הקמעונאית המתחרה, רשת רבוע כחול , איבדה היום במהלך המסחר כ-3% מערכה, אולם בסופו של היום הוסיפה כ-2.6%.

עליות נרשמו גם בקבוצת אי.די.בי. מניית אי.די.בי אחזקות התחזקה בכ-3.4% ומניית אי.די.בי פיתוח עלתה בכ-4.4%. מניית דיסקונט השקעות עלתה בכ-4.4% אף היא.

מניית דלתא גליל רשמה עלייה של 3.2% במחזור של כמיליון שקל בעקבות הצפי לדו"חות חיוביים של החברה ברבעון השלישי. היום פירסמה חברת מרקס אנד ספנסר, לה מוכרת דלתא כ-25% מהמחזור, על גידול של 34% ברווח החצי שנתי שלה לחצי מיליארד דולר, וכן פירסמה אזהרת רווח לשנה הפיסקלית הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully