וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוניליבר וההסתדרות חתמו על הסכם התייעלות; 43 עובדים יפרשו

אבי שמול

5.11.2002 / 9:07

הנהלת החברה מתחייבת בהסכם, שלא לפטר 100 עובדים שהיה בכוונתה לפטר



הנהלת ענק המזון יוניליבר, יחד עם הדיילים ונציגי המכירה בחברה, חתמו עם ההסתדרות על הסכם עבודה קיבוצי, להסדרת יחסי העבודה וההתייעלות בחברה. הנהלת החברה מתחייבת בהסכם, שלא לפטר 100 עובדים שהיה בכוונתה לפטר; תחת זאת, יפרשו 43 עובדים, רובם בני 57 ויותר או בעלי ותק של 22 שנים, בתנאים מועדפים. העובדים יפרשו בתנאי פנסיה תקציבית, בכפוף לאחוזי הפנסיה להם היו זכאים לו היו עובדים עד גיל 65.



החתימה על ההסכם יצאה לפועל בתום משא ומתן ארוך בין הצדדים, אותו ניהל מצד ההסתדרות יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בחיפה, יגאל כהן. כהן אמר כי ייחודו של ההסכם עם קונצרן המזון השלישי בגודלו בעולם, הוא בכך שההסכם יאפשר לרוב העובדים לשמור על מקום עבודתם ויאפשר לאחרים פרישה בכבוד, תוך קבלת פיצויים מוגדלים, או בפנסיה תקציבית עם הטבות נוספות.



"ההסכם הוא דוגמה לפתרון ולגמישות ניהולית בתקופת מיתון קשה בה נתונים המשק ויוניליבר", אמר כהן. בהסכם נקבע עוד כי במידת הצורך יפרשו מרצון 15 עובדים נוספים. הפיצויים המוגדלים, אשר יכללו כספי קרנות ומענק פרישה לפורשים לפנסיה, ינועו בין 150% לעובד בוותק של עד 13 שנים, ועד 275% לעובד שהשלים 23 שנות עבודה.



ההנהלה התחייבה בהסכם לעשות מאמץ להשיג עוד ב-2003 תוספת יוקר שתפצה על שחיקת השכר. בתקופת ההסכם ערכו של השי לחג לעובדים יהיה בסך של 850 שקל בראש השנה ובפסח. דמי ההבראה ב-2003-2002 יהיו לפי תעריף של 410 שקל ברוטו לכל יום הבראה. בבעלותה של יוניליבר מפעלים שונים ובהם ורד הגליל, תלמה, ערד ו-778 ומרכזי הפצה בחיפה ובלוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully