וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסד משפטי לטבע: בימ"ש מחוזי בארה"ב האריך הפטנט על תרופת ה-Fosamax של מרק עד ל-2007

אלי דניאל

5.11.2002 / 9:11

טבע ואיווקס ניסו לתקוף הפטנט שרשמה מרק על התרופה לטיפול באוסטו-פרוזיס; היקף המכירות של התרופה ב-2001 - כ-1.8 מיליארד ד'; הערכות: טבע תערער על ההחלטה



חברת התרופות השלישית בגודלה בעולם, מרק (Merck), זכתה אתמול להישג משפטי במאבק שהיא מנהלת כנגד טבע הישראלית ואיווקס (Ivax) האמריקאית, בנוגע לתרופת ה-Fosamax המיועדת לטיפול בחולים באוסטו-פרוזיס (בריחת סידן). וזאת, לאחר שבית המשפט המחוזי בוילמינגטון (Wilmington), דלאוור, פסק כי הפטנט העיקרי אותו רשמה מרק על התרופה תקף. לדברי השופט ג'וזף פרנאן, הפטנט שרשמה מרק יישאר בתוקף עד שנת 2007.



תרופת ה-Fosamax נחשבת לאחת התרופות הגדולות ביותר של מרק, והיקף המכירות השנתיות שלה ב-2001 הסתכם בכ-1.8 מיליארד דולר. מספר החולים באוסטו-פרוזיס בארה"ב לבדה מסתכם כיום בכ-28 מיליון איש, כאשר כ-80% מהחולים הם נשים.



על רקע החשיבות הרבה של ה-Fosamax למרק, מנסה החברה להעביר את החולים באוסטו-פרוזיס לשימוש בגירסה אחרת של התרופה, הנלקחת אחת לשבוע. לדברי מרק, גירסה זו מוגנת בפטנט עד לשנת 2018.



נראה כי לאור היקף השוק של ה-Fosamax, הן טבע והן איווקס צפויות לערער על פסיקתו של בית המשפט המחוזי, אם כי אין ספק כי כעת הדרך לשיווק הגירסה הגנרית של ה-Fosamax התארכה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully