וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונאת וורלדקום ממשיכה לתפוח: ככל הנראה עלתה על 7.68 מיליארד דולר

יהודה שויצר

5.11.2002 / 9:22

מבקר מיוחד שמונה לחברה מצא שהלוואות שהעניקה החברה למנכ"ל היוצא הובילו להגדלת ההונאה; החברה נושאת בתואר "פושטת הרגל הגדולה בהיסטוריה"

היקף ההונאה החשבונאית בוורלדקום צפוי להיות גבוה מ-7 מיליארד דולר עליו דיווחה החברה באוגוסט. להערכה כי ההונאה גבוהה מכפי שדווח תרם דו"ח של מבקר החברה שמצא כי המנכ"ל לשעבר של החברה קיבל הלוואות בהיקף של מיליארד דולר מהחברה.

ריצ'ארד תורנברו, התובע הכללי לשעבר בארה"ב שמונה למבקר מיוחד של החברה, פירסם דו"ח אמש ובו ביקורת חריפה על התנהלות מועצת המנהלים ושל בכירי החברה. תורנברו מצא כי בכירי החברה נקטו "בצעדים לא חוקיים יוצאי דופן", בכדי לצייר תמונה ורודה על עסקי החברה. תורנברו ציין כי מועצת המנהלים שגתה באופן חמור שאיפשרה לברנרד אברס, המנכ"ל לשעבר, לקבל הלוואות בהיקף של מיליארד דולר לצרכיו האישיים והעסקיים. נוכח דו"ח זה, שב ואמר בית הדין לפשיטות רגל כי ככל הנראה, ההונאה גבוהה מ-7.68 מיליארד דולר.

וורלדקום, המחזיקה בתואר המפוקפק של פושטת הרגל הגדולה בהיסטוריה, חשפה ביוני הונאת ענק שהיקפה קרוב ל-4 מיליארד דולר, שנועדה להציג את החברה כרווחית. וורלדקום פיטרה אז את סמנכ"ל הכספים, סקוט סאליבן, ואת חשב החברה, לאחר שחקירה פנימית גילתה כי הוצאות בשווי 3.8 מיליארד דולר לא דווחו כחוק בדו"חותיה ולא נרשמו במאזן.

ב-9 באוגוסט חשפה וורלדקום אי התאמות נוספות בדו"חות הכספיים, שהביאו את ההונאה להיקף של 7 מיליארד דולר. מהות ההונאה היתה העברת פריטים חשבונאיים מקופת העתודות לשורת הרווח הנקי ורישום הוצאות תפעוליות כהשקעות הון.

לאחרונה דיווחה החברה על תוצאותיה לחודשים יולי ואוגוסט. החברה מסרה כי רשמה הפסד נקי של 331 מיליון דולר בחודש יולי על הכנסות של 2.46 מיליארד דולר. בחודש אוגוסט הפסידה החברה 98 מיליון דולר על הכנסות של 2.4 מיליארד דולר.

במסגרת החדשות העגומות, שבה והודיעה החברה כי תבצע מחיקה של 50 מיליארד דולר בגין מוניטין ונכסים לא מוחשיים אחרים. החברה גם מסרה כי תבצע מחיקה בגין נכסים קיימים, כגון מפעלים וציוד, על פי כללי החשבונאות המקובלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully