וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפן: גידול של 64% בהכנסות ברבעון השלישי ורווח של 2.8 מיליון שקל

גולן פרידנפלד

5.11.2002 / 9:42

ההכנסות הסתכמו בכ-30.4 מיליון שקל; הרווח התפעולי הסתכם בכ-3.9 מיליון שקל

חברת תפן, המוחזקת בשיעור של 31% על ידי חברת ברן , מדווחת הבוקר על שיפור משמעותי בתוצאות הכספיות שלה לרבעון השלישי. תפן רשמה גידול של 64% בהכנסות ברבעון השלישי ל-30.4 מיליון שקל וגידול של פי 5.5 ברווח הנקי לרמה של 2.8 מיליון שקל. בנוסף, מספקת החברה תחזית אופטימית לרבעון הרביעי, אשר לפיה החברה צופה גידול בהכנסות הכוללות של הקבוצה בהשוואה לרבעון השלישי וכן גידול ברווח התפעולי של החברה בהשוואה לזה שהושג ברבעון השלישי ואשר הסתכם בכ-3.9 מיליון שקל לעומת הפסד תפעולי של חצי מיליון שקל ברבעון המקביל.

תפן מספקת שירותי ייעוץ בתחומי הניהול, התפעול, הנדסת תעשייה ומחשוב מערכות המידע בארץ ובעולם, כאשר פעילותה בחו"ל מבוצעת על ידי חברות הבת. חברות אלו מתמחות בסקטורי המוליכים למחצה, תקשורת, האלקטרוניקה ותרופות. במהלך הרבעון, היקף הפעילות של החברות הבנות בתחום המוליכים למחצה ובתחום התקשורת, שהיווה את מקור ההכנסות הגדול שיותר בשנת 2001, היה נמוך מאד והסתכם בכ-8% מסך הפעילות של החברה בחו"ל בלבד.

היקף הפעילות של החברה בסקטור התרופות, שהינו המרכזי כיום בפעילות החברות בחו"ל, הסתכם במהלך הרבעון בכ-17.1 מיליון שקל לעומת 22 מיליון שקל ברבעון הקודם. החברה מציינת כי מאמצי השיווק והמכירות שלה בסקטורים חדשים, הכוללים בעיקר מפעלי ייצור כלליים החלו לשאת פרי כבר ברבעון השלישי. היקף הפעילות בסקטורים אלו גדל מרמה של 1.1 מיליון שקל ברבעון הקודם לרמה של 6.3 מיליון שקל ברבעון הנוכחי.

השינוי שעבר על מבנה ההכנסות של תפן הוא למעשה תוצאה של מה שהתרחש בכלכלה העולמית בשנתיים האחרונות. אם בשנת 2000 היוותה הפעילות בתחומי האלקטרוניקה והמוליכים למחצה כ-76% מפעילות החברה בחו"ל, הרי שברבעון הנוכחי הפעילות בתחום התרופות היוותה כ-67% מפעילות החברה בחו"ל. הפעילות בסקטורים החדשים היוותה כ-25% ממחזור ההכנסות של תפן. בסך הכל, רשמה החברה ירידה של 10% בהכנסות לרבעון השלישי לעומת הרבעון הקודם.

מאזנה של תפן מוסיף להיות איתן גם ברבעון השלישי. הונה העצמי של החברה הסתכם בכ-51.1 מיליון שקל והוא מהווה כ-75% מסך המאזן של החברה. היקף הרכוש השוטף של החברה הסתכם בכ-57.4 מיליון שקל, מתוכו 33.7 מיליון שקל מיוחסים לסעיף הלקוחות, שגדל בכ-34% לעומת סוף 2001. תזרים המזומנים של החברה ברבעון השלישי היה חיובי והסתכם בכ-1.3 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully