וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמשכת השביתה בקרן מבטחים; אין מגעים בין הוועד להנהלה

חיים ביאור

5.11.2002 / 10:22

אם תימשך השביתה בימים הבאים, מבטחים לא תוכל לשלם את הכספים המגיעים לעמיתים המפסיקים את חברותם בה מסיבות שונות ומבקשים למשוך את פיקדונותיהם



עובדי קרן הפנסיה מבטחים, הוותיקה והחדשה, שובתים זה היום השלישי ברציפות. אתמול לא התקיימו מגעים בין ועד העובדים להנהלת הקרן הוותיקה והנהלת הקרן החדשה; ככל הידוע, גם להיום לא נקבעה פגישה בין הצדדים.



אם תימשך השביתה בימים הבאים, מבטחים לא תוכל לשלם את הכספים המגיעים לעמיתים המפסיקים את חברותם בה מסיבות שונות ומבקשים למשוך את פיקדונותיהם; תשלומים אלה אמורים להתבצע ב-8 בנובמבר. לעומת זאת, ביצוע תשלומי הפנסיה עדיין אינו בסכנה, מכיוון שמועדם הוא ב-24 בחודש.



יו"ר הוועד הארצי של עובדי מבטחים, דורה קריצ'בסקי, אמרה אתמול כי עילת השביתה היא רצונה של הנהלת מבטחים הוותיקה לפטר 315 עובדים, המהווים 50% מכלל העובדים בקרן.



מנכ"ל מבטחים הוותיקה, ענת קינן, עמדה למסור את רשימת המפוטרים ביום חמישי שעבר לוועד, כדי שיגיב עליה בתוך שבועיים, ואולם קריצ'בסקי סירבה לקבל לידיה את הרשימה; היא נימקה את סירובה בכך שעדיין לא נחתם הסכם קיבוצי בין הוועד להנהלת הקרן, המסדיר את זכויות העובדים לנוכח ההפרדה של קרן מבטחים החדשה מהחברה האם, הקרן הוותיקה.



ועד העובדים דורש כי כ-200 מהעובדים המועמדים לפיטורים ממבטחים הוותיקה, ייקלטו בקרן החדשה. הוועד מתנגד להודעתו של מנכ"ל קרן מבטחים החדשה, שלומי אטיאס, ולפיה, הוא מוכן לקלוט 45 עובדים בלבד מהקרן הוותיקה. קריצ'בסקי אמרה כי מזכ"ל הסתדרות הפקידים, לאון מורוזובסקי, הודיע כי הוא נותן גיבוי לשביתת עובדי מבטחים.



קינן אמרה בתגובה כי מתוך 315 העובדים הכלולים ברשימת המפוטרים, 120 הצהירו על פרישה מרצון. לדבריה, הנהלת מבטחים נמצאת במגעים בלתי רשמיים עם ועד העובדים.



מקרן מבטחים החדשה נמסר כי הסכסוך אינו נוגע לקרן.



פיטורי העובדים ממבטחים, וגם מקרנות פנסיה אחרות, נובעים מיישום ההוראה של אגף שוק ההון במשרד האוצר להפריד בין הפעילות של קרנות הפנסיה הוותיקות לבין הפעילות של הקרנות החדשות. מטרת ההפרדה היא למנוע סבסוד צולב בין הקרן הוותיקה לזו החדשה, העלול לפגוע בתחרות בשוק הפנסיה. סיבה נוספת לפיטורים היא הפחתה משמעותית של דמי הניהול שהקרנות הוותיקות רשאיות לנכות מהפרמיה שמשלמים עמיתיהן החל בינואר 2003.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully