וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: הבנקים יקימו קרן להבטחת חסכונות - במקרה שלבנק ימונה מנהל מורשה

צבי זרחיה

5.11.2002 / 10:44



הבנקים יחויבו להקים קרן שתבטיח את חסכונותיהם של מפקידים עד לתקרה של 460 אלף שקל במקרה שלבנק מונה מנהל מורשה - כך עולה מהצעת חוק פרטית שהגיש אתמול ח"כ אברהם הירשזון (ליכוד).



על פי הצעת החוק, תקבולי הקרן ייקבעו על ידי שר האוצר. הקרן לא תמומן על ידי אוצר המדינה או עמלה של המפקידים. מנהלי השקעות ותאגידים בנקאיים לא יוכלו לתבוע את הקרן. כתב התביעה בגין הפיצוי יכלול תצהיר בכתב של התובע, לפיו אין לו כל תביעה אחרת נגד הבנק. הנהלת הקרן תהיה בת 9 חברים: שופט בדימוס שיכהן כיו"ר, 3 נציגי מוסד שהוכר כמוסד להשכלה גבוהה, 3 נציגי איגוד הבנקים, נציג בנק ישראל ונציג המפקח על הבנקים.



"מטרת הקמתה של הקרן היא למנוע מצב שבו החוסך נושא לבדו בנטל העלות הכלכלית של כישלון הבנק שבו הפקיד את כספו", הסביר הירשזון. "קיימת חשיבות עליונה להתערבותה של הכנסת בעניין זה, שכן עליה למנוע מצב בו משבר בבנק כושל יוביל לערעור המערכת המוניטרית והכלכלית".



לדבריו, חשיבותה של הצעת החוק היא בהעברת הנטל הכלכלי הנובע מכישלונו הפיננסי של הבנק מציבור משלמי המסים וקופת המדינה אל הגופים הפיננסיים עצמים. "נשיאה בנטל תחייב את הבנקים לפעול באופן שקול יותר, ותסייע להגביר את ביטחון המפקידים, שלא יצטרכו עוד להמר על איתנותו של הבנק שבו הפקידו את כספם".



הצעת החוק קובעת עוד כי לקוח שהפקיד חיסכון בבנק שמונה בו מנהל מורשה רשאי לתבוע את הקרן לפיצוי עד לסכום של 460 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully