וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון: לנמק מתן אישור מזורז לפרויקטים בוועדה לתשתיות

אליסה אודנהיימר

5.11.2002 / 10:51

אדם טבע ודין טענה בעתירה כי התיקון לחוק המאפשר לוועדה לתשתיות לאומיות לאשר הליכים מזורזים לפרויקטים גדולים, סותר את חוק כבוד האדם וחירותו ויש לבטלו



בית המשפט העליון הוציא אתמול צו על תנאי בעתירת עמותת אדם טבע ודין. הצו מתייחס לתיקון לחוק התכנון והבנייה המאפשר הליכים מזורזים לבניית פרויקטים גדולים. הממשלה מתבקשת לנמק בתוך 60 יום שני עניינים הכלולים בחוק: המועדים הקצרים שהוקצבו להכנת תסקירי השפעה על הסביבה, וההוראה המגבילה את משך הזמן להגשת השגות על תוכניות ל-30 יום.



אדם טבע ודין טענה בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד שירלי שלומיוק-בבאי, כי התיקון לחוק המאפשר לוועדה לתשתיות לאומיות לאשר הליכים מזורזים לפרויקטים גדולים, סותר את חוק כבוד האדם וחירותו ויש לבטלו. השופטים מישאל חשין, דליה דורנר, וטובה שטרסברג-כהן החליטו כי, העתירה תידון בהרכב מורחב של שופטים.



מדובר בתיקון לחוק התכנון והבנייה אשר התקבל השנה במסגרת חוק ההסדרים במשק. על פי התיקון יכולות הרשויות להקים ועדה לתשתיות לאומיות לפרוייקטים בעלי חשיבות לאומית. אדם טבע ודין טענה כי ועדה זו צפוייה לתפקד כמערכת תכנונית נפרדת מזו הקיימת היום על פי החוק. לטענתה, חמור במיוחד ההסדר המגביל באופן קיצוני את לוחות הזמנים של הכנת תסקירי ההשפעה על הסביבה. כמו כן, העמותה טענה נגד הגבלת הזמן להגשת התנגדויות על ידי הציבור (בג"ץ 4128/02).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully