וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ני"ע בארה"ב ו-וורלדקום במגעים ליישוב תביעת ההונאה

יהודה שויצר

5.11.2002 / 10:50

מדיווח ה"וול סטריט ג'ורנל" עולה כי ה-SEC תפעל גם ליישוב התביעות העומדות כנגד מספר אנשים פרטיים העומדים במוקד הפרשה

וורלדקום נמצאת במגעים עם רשות ני"ע בארה"ב (SEC), על מנת ליישב את תביעת ההונאה העומדת מולה. מדיווח של ה"וול סטריט ג'ורנל" עולה כי במסגרת ההסכם החדש מחויבת וורלדקום לשמור על חוקי רשות ני"ע וכל הפרה תוביל לביטול ההסכם.

מהדיווח עולה כי ה-SEC תפעל גם ליישוב התביעות העומדות כנגד מספר אנשים פרטיים העומדים במוקד הפרשה. שמות אותם אנשים לא פורסמו, אך מגורמים המקורבים לפרשה נמסר כי מדובר במנהלים בדרגי הביניים ובדרגים הנמוכים המעורבים בפרשה ואשר נגדם לא יוגשו כתבי אישום. חלק מאותם אנשים כבר הגיעו לעסקת טיעון עם צוותי התביעה.

דבר נוסף שטרם נחשף הוא שיעורי הקנסות שיוטלו על החברה ועל עובדיה. אחד השיקולים המרכזיים בנקודה זו הוא כיצד ישפיע הסדר הקנסות על בעלי המניות ועל נושי החברה.

מוקדם יותר דווח כי היקף ההונאה החשבונאית בוורלדקום צפוי להיות גבוה מ-7 מיליארד דולר עליה דיווחה החברה באוגוסט. להערכה כי ההונאה גבוהה מכפי שדווח תרם דו"ח של מבקר החברה שמצא כי המנכ"ל לשעבר קיבל הלוואות בהיקף של מיליארד דולר מהחברה.

ריצ'ארד תורנברו, התובע הכללי לשעבר בארה"ב שמונה למבקר מיוחד של החברה, פירסם אמש דו"ח ובו ביקורת חריפה על התנהלות מועצת המנהלים ושל בכירי החברה. תורנברו מצא כי בכירי החברה נקטו "בצעדים לא חוקיים יוצאי דופן", בכדי לצייר תמונה ורודה על עסקי החברה. תורנברו ציין כי מועצת המנהלים שגתה באופן חמור שאיפשרה לברנרד אברס, המנכ"ל לשעבר, לקבל הלוואות בהיקף של מיליארד דולר לצרכיו האישיים והעסקיים. נוכח דו"ח זה שב ואמר בית הדין לפשיטות רגל כי ככל הנראה ההונאה גבוהה מ-7.68 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully