וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום ייעשה ניסיון להסיר את איום השביתה במרכנתיל דיסקונט

חיים ביאור

5.11.2002 / 10:56

לדברי הוועד, אחת העילות לסכסוך היא מינויו של אבי רישפן, שהיה עד לאחרונה עוזר למנכ"ל הבנק, לתפקיד סמנכ"ל



ניסיון למנוע את הכרזת סכסוך העבודה ולהסיר את איום השביתה של 1,100 עובדי בנק מרכנתיל דיסקונט ייעשה היום בפגישת מזכיר חטיבת עובדי הבנקים בהסתדרות הפקידים, ציון שמע, עם מנכ"ל הבנק שלום הוכמן, בהשתתפות ועד העובדים.



ועד עובדי מרכנתיל דיסקונט, בראשות רפי בר נסים, פנה בשבוע שעבר לחטיבת הבנקים בדרישה שתכריז על סכסוך עבודה בבנק, כדי שבתום 15 ימי צינון מאז מסירת ההודעה על הסכסוך לממונה הארצי על יחסי העבודה העובדים יוכלו לפתוח בשביתה או בעיצומים.



לדברי הוועד, אחת העילות לסכסוך היא מינויו של אבי רישפן, שהיה עד לאחרונה עוזר למנכ"ל הבנק, לתפקיד סמנכ"ל. לטענת הוועד, המינוי "מנקר עיניים לנוכח פניות ההנהלה לעובדים כי ירסנו את תביעות השכר ויוותרו על קידום בדרגות".



העילות האחרות הן העסקת עובדים חדשים בבנק באמצעות חוזים אישיים במספר החורג מהמוסכם; אי תגמול עובדים על חלק מהעבודה בשעות נוספות, וכן נסיון ההנהלה לפגוע בחופש ההתארגנות של העובדים על ידי קיום פגישות אישיות עם חברי הוועד, שבהן מוסבר להם כי חברותם בוועד פוגעת בעבודתם בבנק.



שמע אמר אתמול כי הוא דחה את ההכרזה על סכסוך העבודה בבנק מרכנתיל דיסקונט עד לאחר הפגישה שתתקיים היום עם המנכ"ל הוכמן. מהנהלת הבנק נמסר בתגובה כי אינה נוהגת לנהל את יחסי העבודה באמצעות התקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully