וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלקטרוכימיות חתמה על הסכם עם עובדיה המאפשר לחזור לייצור במתקני החברה

אמיר טייג

5.11.2002 / 11:25

שינוי ההסכם הקיבוצי יאפשר קיצוץ של 8 מיליון שקל בהוצאות השכר; החברה מקווה לחסוך כ-20 מיליון שקל מיישום כלל תוכנית ההתייעלות



מפעלי הייצור של תעשיות אלקטרוכימיות יוחזרו לפעילות בעקבות הסכמה בין הנהלת החברה ועובדיה על שינוי ההסכם הקיבוצי של עובדי החברה, קיצוץ במרכיבי שכר שונים ופרישת עובדים. החברה מעריכה כי החיסכון בהוצאות השכר יגיע ל-8 מיליון שקל בשנה. כמו כן, החברה מודיעה כי היא מבצעת באופן מיידי הקטנת עלויות אדמיניסטרציה אשר צפויות לחסוך עוד 6 מיליון שקל בשנה. כמו כן, היא מודיעה כי היא מנהלת משא ומתן עם הבנקים על מנת לקבל הלוואת גישור לחובותיה שנפרעו.



מפעלי היצור של החברה הודממו ב-27 באוקטובר בעקבות פעולות אחזקה. החברה הודיע בשבוע שעבר כי עד אשר לא תגיע להסכם פיטורים וקיצוץ שכר עם העובדים לא תחזור החברה, המתקשה לעמוד בהתחייבויותיה, להפעיל את מתקני הייצור.



יצרנית מוצרי ה-PVC, אשר פועלת תחת הסדר חובות, הודיעה ביום חמישי האחרון כי לאור הצורך לשפר את רווחיותה התפעולית ולהגדיל את כושר ההתמודדות עם נטל החוב, החליטה ליישם מיידית תוכנית קיצוץ בעלויות התפעול. התוכנית כוללת קיטון של כ-10% במצבת כוח אדם, קיצוץ עלויות השכר של העובדים הנותרים, קיצוץ בעלויות מכירה ושיווק, קיצוץ בהוצאות רכש וקבלני משנה ובהוצאות תקורה נוספות. סך הכל, מקווה החברה להקטין בכ-20 מיליון שקל את הוצאותיה השנתיות.



תעשיות אלקטרוכימיות, הנמצאת בשליטת בעליה של פרוטרום ג'ון פרבר, סיימה את 2001 עם הפסד של 54 מיליון שקל ובמחזור מכירות של 446 מיליון שקל. בשני הרבעונים הראשנים של השנה הוסיפה החברה לרשום הפסדים שהסתכמו בכ-20.4 מיליון שקל. מצבה הקשה של החברה גרם לה לפנות בבקשה לעזרה מהמדינה, אשר העניקה לחברה הלוואה של 21 מיליון שקל. לאחרונה, פנתה בבקשה לקבל הלוואה נוספת בהיקף של כ-18 מיליון שקל. האישור להלוואה הנוספת טרם ניתן.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully